2010-07-23, 12:18
Medlem
Psychoramas avatar
Insåg precis efter att det är jävligt farligt att inta Paraflex när man druckit och sitter nu och nojjar:S Drack igår ganska rejält och tog 150 mg(en tablett) för 40 minuter sedan mot bakfyllan.. Är det risk för anddep här? Svar behövs fort!

Insåg att det innehöll: http://sv.wikipedia.org/wiki/Dextropropoxifen(eller innehåller paraflex det?) vilket definetivt inte ska blandas med alkohol. Dagen efter är det tydligen även då farligt..

Nojjar jag i onödan eller ska jag ta mig till sjukhuset?? 150mg(en tablett) paraflex är alltså intaget.

mvh

Edit: det är inte comp varianten utan vanlig paraflex(muskelavslappnande)
Senast redigerad av Psychorama 2010-07-23 kl. 13:18.
Citera
2010-07-23, 12:28
Medlem
Nu vet jag inte, men förmodligen är den direkta blandningen farligast. Nu dricker du ju inte alkohol för tillfället, men var uppmärksam på hur du känner dig.

Men kom ihåg att det är lätt att noja upp sig och börja tro att man har andningsdepression när du i själva verket har lite ångest för hela grejen och det känns "tungt" att andas. Andningsdepression är att du inte får i dig luft för att du inte kan andas.

Ta det lungt, få i dig vitaminer och tänk inte så mycket på det. Börjar det kännas fucked up, ring 112. Ha telefonen jämte dig.
Citera
2010-07-23, 12:32
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madball
Nu vet jag inte, men förmodligen är den direkta blandningen farligast. Nu dricker du ju inte alkohol för tillfället, men var uppmärksam på hur du känner dig.

Men kom ihåg att det är lätt att noja upp sig och börja tro att man har andningsdepression när du i själva verket har lite ångest för hela grejen och det känns "tungt" att andas. Andningsdepression är att du inte får i dig luft för att du inte kan andas.

Ta det lungt, få i dig vitaminer och tänk inte så mycket på det. Börjar det kännas fucked up, ring 112. Ha telefonen jämte dig.
Okej, tack.. ska lugna mig lite. Fattar inte varför jag nojjar så va ju bara 150mg paraflex ändå. Dricker multivitamin brus i skrivande stund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in