Vet inte hur jag ska formulera mig = / Men iallafall. Jag och min flickvän har varit tillsammans i 1år och 8 månader nu, från början så bodde vi Norge (där jag träffade henne) och vi valde att flytta till Sverige i maj iår. Nu är det så att hon har haft ett jobb under sommaren uppe i Norge där det från början var tänkt att hon bara skulle åka iväg på resor och bygga golv liksom, men det sluta upp med att hon i stortsett sattes på att jobb i deras anläggning med små saker och även fick börja jobba inne på kontoret. Under tiden så har även chefen på det här företaget, som för övrigt även är en ganska nära bekant eftersom han är fadern till hennes typ bästa killkompis, pratat om att hon ska stanna och att han kommer se till att hon får firmabil, utbildningar inom yrket och allt betalat, alltså hon har blivit erbjuden en säker framtid med jobb och över 30k utbetalt i månaden av chefen. Nu kommer vi till mitt dilemma. Hon har svarat att hon har tänkt att satsa på att gå i skolan i Sverige och vara tillsammans med mig men om det inte skulle fungera så skulle hon komma upp och jobba istället och därav lämna mig. Jag älskar henne och kan tänka mig att spendera ivartfall 5år minst tillsammans med henne. Men jag vet att jag skulle inte klara av att gå runt och veta att om minsta lilla händer typ, vi grälar eller att hon inte klarar av skolan så lämnar hon mig. Borde jag bara slänga alla korten på bordet och säga att antingen så stannar du eller så åker du that´s it liksom eller hur ska jag göra?
Mvh Scham
Mvh Scham