2010-07-23, 05:00
Medlem
jag o min tjej har varit tillsammans i 2 år nu och har haft det bra fram till maj, då jag började träffa en tjejkompis allt oftare, och det lede till att vi fick känslor för varandra. jag har för en vecka sen berättat allt för min nuvarande flickvän och sagt att jag inte kan fortsätta för jag har fallit för den andra tjejen. hon tog det inte bra och skrek och kastade saker på mig, tog min bil (hon har inte körkort) hem till hennes föräldrar för att sova där. dagen efter trodde jag hon skulle vara öppen att prata med, men istälet ignorerar hon mina samtal och skickar privata bilder på oss som hon säger hon ska sprida för alla. hon vägrar fortfarande svara när jag ringer/besöker hennes föräldrars hus men jag vet att hon är hemma, för hon har skrivit på sin facebook ett flertal gånger om hur äcklig och dum jag är. det är en helt ny sida av henne som jag aldrig sett. jag vet att jag har varit ett svin som var otrogen men jag har alldrig behandlat henne illa och vill henne väl. jag oroar mig över bilderna för det käns som hon är så arg att hon aldrig kommer förlåta mig

vad ska jag göra??

ps hon är 18, jag är 21
Citera
2010-07-23, 05:08
Medlem
supermassives avatar
Jag vet inte riktigt vad jag kan ge dig för tips mer än att hämta bilen och att vänta några dagar med att höra av dig. Du får ju tänka dig in i hennes sits; den du älskar mest visar sig vara otrogen och har fått känslor för en annan tjej. Det kan ta ett tag att smälta. Så ge henne ett par dagar eller mer och försök sedan höra av dig igen. Om du nu vill det vill säga.
Citera
2010-07-23, 05:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biverfiver
jag o min tjej har varit tillsammans i 2 år nu och har haft det bra fram till maj, då jag började träffa en tjejkompis allt oftare, och det lede till att vi fick känslor för varandra. jag har för en vecka sen berättat allt för min nuvarande flickvän och sagt att jag inte kan fortsätta för jag har fallit för den andra tjejen. hon tog det inte bra och skrek och kastade saker på mig, tog min bil (hon har inte körkort) hem till hennes föräldrar för att sova där. dagen efter trodde jag hon skulle vara öppen att prata med, men istälet ignorerar hon mina samtal och skickar privata bilder på oss som hon säger hon ska sprida för alla. hon vägrar fortfarande svara när jag ringer/besöker hennes föräldrars hus men jag vet att hon är hemma, för hon har skrivit på sin facebook ett flertal gånger om hur äcklig och dum jag är. det är en helt ny sida av henne som jag aldrig sett. jag vet att jag har varit ett svin som var otrogen men jag har alldrig behandlat henne illa och vill henne väl. jag oroar mig över bilderna för det käns som hon är så arg att hon aldrig kommer förlåta mig

vad ska jag göra??

ps hon är 18, jag är 21

Har du fått tillbaka bilen?
Citera
2010-07-23, 05:14
Medlem
bilen har jag hämtat för jag behövde den till jobbet, men det är 7km till deras hus så jag cyklade dit, och cykeln är kvar
Senast redigerad av biverfiver 2010-07-23 kl. 05:17.
Citera
2010-07-23, 05:16
Medlem
supermassives avatar
Citat:
bilen har jag hämtat för jag behövde den till jobbet, men det är 7km till deras hus så jag cyklade dit, och cykeln är kvar

jag kan inte bara hämta bilden då den finns på hennes dator, telefon och säkert har hon redan skickat den till folk... det är en jävlig situation och jag förstår att hon hatar mig, men jag tycker inte jag förtjänar det för jag har alltid älskat henne och visat det

Ja du, det där med bilden kan jag inte hjälpa dig med tror jag. Inte mer än att du får skicka ett mail, sms eller liknande till henne och förklara att det är bara dumt om hon försöker sprida den bilden. Eller något liknande. Men annars vettefan alltså.
Citera
2010-07-23, 05:40
Medlem
boll-svantes avatar
Vad är det för sorts bilder? Bilder där ni har intimt umgänge? Sånt tror jag inte att hon törs sprida, eftersom sådana bilder vore mer pinsamma för henne själv.
Citera
2010-07-23, 05:51
Medlem
LarsFoxs avatar
Är du invandrare, TS?

Låter nämligen som en historia jag hörde om i södertälje, det var inte du möjligtvis?

Aja, hoppas det ordnar upp sig för dig, kan verkligen inte vara lätt. Jag håller på dig brushan, yao.

Ha de bäst. Tja!
Citera
2010-07-23, 09:11
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsFox
Är du invandrare, TS?

Låter nämligen som en historia jag hörde om i södertälje, det var inte du möjligtvis?

Aja, hoppas det ordnar upp sig för dig, kan verkligen inte vara lätt. Jag håller på dig brushan, yao.

Ha de bäst. Tja!

Är han inte för snäll för vara invandrare? Hade han skrivit en handflata och skrikit hora osv så hade jag varit övertygad men nu låter det som en svensson
Citera
2010-07-23, 10:03
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:

vad ska jag göra??

ps hon är 18, jag är 21

Så är det att ha omogna brudar, springer man efter småtjejer så kan man inte förvänta sig att de ska agera vuxet när saker och ting inte går deras väg.

Är det Janne Houkko stuket på bilderna, dvs lite mer kinky stuff på dom, taskigt läge isåfall, hålla på med sånt och bli filmad / fotograferad med mobil är ju rätt korkat.

Varför berättade du för din tjej att du hade känslor för en annan? Alltså ärlighet varar längst i alla lägen, men faktiskt, man behöver inte hugga personer i hjärtat när man ska göra slut, för det var väl ändå idén att det skulle ta slut?

Dra till med de vanligaste ursäkterna, det är ju därför de finns.

Vi passar inte, har inte tid med förhållande, det har gått för fort, jag är osäker på vår framtid osv

Istället kommer du med en hiroshima bomb... man lär sig så länge man lever.
Citera
2010-07-23, 10:58
Medlem
SweGizmos avatar
uch, om du var otrogen så skyll dig själv-_- Känslorna kan du inte hjälpa, men att du valde att vara otrogen, oavsett om du knullade henne, kysste henne, what ever, du svek din flickvän!! Fattar du vad hon kommer älta?? "vad är fel med mig?" "är jag ful och oattraktiv?" osv.

fy fan......
Citera
2010-07-23, 11:32
Medlem
29april2tusen10s avatar
Citat:
jag har alldrig behandlat henne illa och vill henne väl
Inte behandlat henne illa och vill henne väl? Att vara otrogen är så illa som det bara kan bli dumjävel.
Du ville bara din flickvän väl när du knullade den andra tjejen vid sidan om eller hur?
Vem tror du att du lurar förutom dig själv?
Citera
2010-07-23, 11:41
Medlem
Mussiguds avatar
Hur länge höll du på med den andra tjejen innan du berättade för din flickvän?
Hade ni sex? Kyssar? Eller andra intima grejer?

Förstår fullkomligt att ditt ex inte vill prata med dig, att få ett sådant besked samtidigt som du avslutar ett 2 årigt förhållande, det är inte alls lätt.
Det var bra att du gjorde slut, då du tydligen har starkare känslor för den andra tjejen men du måste se det från hennes perspektiv:

Hon var förhoppningsvis fortfarande kär i dig och du var hennes pojkvän, ni har spenderat 2 år tillsammans som helt plötsligt tar slut för en annan kvinnas skull. Aj säger jag bara!

Det är inte så mycket du kan göra för tillfället, kanske försöka få henne att förstå situationen men det är nog inte så lätt. Om hon sprider bilderna så tror jag du kan anmäla det, är inte så insatt inom det området men har för mig att det är olagligt på ett visst plan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in