2010-07-23, 02:08
Medlem
delines avatar
Okej Flashback.. Vet egentligen inte varför jag öht. skriver det här, men behöver väl skriva av mig!

Jag har på senare tid träffat en tjej som går i min klass, vi är båda 18år.. Jag har ju mer vi träffats blivit väldigt förälskad eller kär(?) i denna tjej. När vi är själva är allt jättebra och hon är verkligen världens mysigaste. Vi har vid flera tillfällen sovit tillsammans och kyssar/hångel och jag har även smekt hennes bröst och övriga kroppen, dock inte fittan Haha, det mest sjuka kanske är att jag ligger där och känner på hennes kropp tänker jag inte alls på sex.. Tänker mest på hur underbar hon är, heheh.. Tror nog det beror på att jag är så helvete förälskad.. Kan inte sluta tänka på henne...

Allt frid och fröjd kanske ni tänker? Men nu till problemen..

1. Denna tjejen har till vana att dricka ganska stora mängder sprit. Jag däremot är ganska tvärtom och gillar det inte speciellt mycket.. Egentligen har jag inget större problem med att hon dricker mycket sprit och blir full ofta, fast jag tycker att det är väldigt barnsligt.. Det stora problemet är att hon blir "slampig" när hon är full Hon börjar klänga på nästan alla och kan strula med väldigt många killar på samma kväll, fastän jag är med! Vi är inte tillsammans så därför känner jag att jag inte kan stoppa henne.. Och egentligen gör hon ju inget fel, eller? Många av er skulle säkert dumpa henne för länge sen, men jag har redan tänkt på det och inser att jag aldrig skulle klara det. Är verkligen otroligt kär. Är jag dum i huvudet om jag tror att hon kan ändra sig om man inleder ett förhållande? Eller kommer hon fortsätta med sitt slampiga beteende?

2. Det riktigt stora problemet. Hon åker till USA för att plugga i 10månader. Vet inte hur jag ska klara det.. Varenda timme utan henne känns otroligt lång och jag kan inte tänka på något annat. Har hängt med polarna när jag inte är med henne men ändå funkar det inte, hon är det ENDA jag tänker på.. Och det är riktigt jävla jobbigt. Det slutar ju med att jag blir ledsen när jag tänker på att hon ska åka ifrån Sverige.. Vilket resulterar i att jag blir ledsen i princip hela tiden.. Detta kommer antagligen gå över med tiden, men saken är den att jag har känt såhär i 2 månader nu, och vi ses inte jätteofta. Så man tycker ju att känslorna borde svalna lite men det gör dom inte.. Hur gör jag när hon åker, kan jag göra något? Vill inte gå runt och vara deprimerad flera veckor efter hon har åkt..

3. Har 2 tjejkompisar som jag kan prata om allt med, dessa känner även henne. Dom tycker båda att jag ska berätta för henne hur jag känner. Eftersom hon (enligt dom) känner likadant för mig.. Men hur skulle detta egentligen hjälpa? Hon åker om 10dagar.. Känns bara som att allting skulle bli ännu svårare? eller?? Och om jag nu skulle säga det, hur gör jag det bäst? När man ligger i sängen och myser kanske? Kan ju inte bara kläcka ur mig det när man sitter på bussen eller något.

Tack för hjälpen! Som ni kanske förstår är jag inte jätteerfaren på detta med förhållanden.
Stavfel kan förekomma, men vem faan bryr sig?
Citera
2010-07-23, 02:16
Medlem
Prata med henne bör du göra hur som helst. Om jag ser tillbaks på tiden då jag var 18 år så kan jag nästan lova dig att ett distansförhållande (om det är vad du är ute efter) inte kommer att fungera. Oberoende av ålder är det få par som klarar av 10 månader ifrån varandra, och hennes beskrivna "slampighet" talar ju inte heller för att det skulle fungera i detta fall.

Mitt tips är att prata med henne om vad du känner, höra vad hon känner. Om hon har känslor för dig, så säg "what the fuck, vi gör vad vi blir glada av medan du är borta, och så ses vi när du kommer hem så får vi se vad som händer då".

Tro mig, av egen erfarenhet är det bästa sättet att "lösa" situationen.
Citera
2010-07-23, 02:17
Medlem
Djonkos avatar
Känns som moment-22...

Hon gillar dig, men gillar även att ta för sig för fulla muggar (i dubbel bemärkelse). Det är möjligt att hon är intresserad på något plan men det verkliga dilemmat här är 10 månaders resan.

Det känns som taskig timing för din del, då det helt enkelt inte finns tid att bygga upp ett hållbart förhållande på den korta tid ni har.

Hon är 18, gillar killar och att festa. Skulle rekommendera dig att släppa tankarna på vidare förhållande tills hon kommer tillbaka, för just nu är det en omöjlighet.
Citera
2010-07-23, 07:52
Medlem
PettaXs avatar
Det finns alltid någon som är lycklig under hela hans/hennes liv, och det är inte du.

Om du möter en tjej som du tycker om, och hon tycker om dig, och hon inte har en pojkvän, kommer hon att få en inom en vecka, och det är inte du.

Om du tror att du har hittat kärleken, har du fel.

Så är det bara när det gäller kärlek
Citera
2010-07-23, 08:20
Medlem
a.hards avatar
Snacka med henne! Satsa inte på henne, tro mig att det kommer dyka upp så in i helvete med problem om du har känslor för henne! 10månader är ingen liten tid, det kommer inte funka om ni inte varit tillsammans jävlit länge och litar på varnadra...
Citera
2010-07-23, 09:34
Medlem
Janne-Taikons avatar
Bara för att en singelbrud gillar att festa och hånglar runt med folk så innebär inte det per automatik att hon gör samma sak när hon är tillsammans med nån, det är ett rätt barnsligt resonemang du för där.

10 månader i USA? Bara att glömma henne, tyvärr, kanske ni möts igen när hon kommit tillbaka, men sitta och tråna i 10 månader kommer att göra dig dum i huvudet.

Säga eller inte säga, du har mått piss i 2 månader redan, säg det förfan och få det ur världen.
Citera
2010-07-23, 10:07
Medlem
Zhacks avatar
Prata med henne, berätta vad du känner men försök för fan inte få till ett förhållande innan hon åker.
Njut av de sista 10 dagarna så mycket som möjligt, efter att hon åkt låter du livet gå vidare.
Om det blir någonting efter att hon kommer tillbaka så blir det det, men räkna inte på något sätt med det.
Citera
2010-07-23, 11:15
Medlem
delines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudomonas
Prata med henne bör du göra hur som helst. Om jag ser tillbaks på tiden då jag var 18 år så kan jag nästan lova dig att ett distansförhållande (om det är vad du är ute efter) inte kommer att fungera. Oberoende av ålder är det få par som klarar av 10 månader ifrån varandra, och hennes beskrivna "slampighet" talar ju inte heller för att det skulle fungera i detta fall.

Mitt tips är att prata med henne om vad du känner, höra vad hon känner. Om hon har känslor för dig, så säg "what the fuck, vi gör vad vi blir glada av medan du är borta, och så ses vi när du kommer hem så får vi se vad som händer då".

Tro mig, av egen erfarenhet är det bästa sättet att "lösa" situationen.

Tänker snacka med henne när jag får tillfälle att göra det. Tänker inte satsa på ett distansförhållande heller, att plåga mig i 10månader finns inte på kartan.. Något tips på hur jag kan få ur henne ur tankarna så snabbt som möjligt? Jag menar.. 2 månader med konstant tänkande på henne har varit jobbigt nog. Att hänga med polarna verkar inte fungera det heller, på något sätt kommer jag alltid att tänka på henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Djonko
Känns som moment-22...

Hon gillar dig, men gillar även att ta för sig för fulla muggar (i dubbel bemärkelse). Det är möjligt att hon är intresserad på något plan men det verkliga dilemmat här är 10 månaders resan.

Det känns som taskig timing för din del, då det helt enkelt inte finns tid att bygga upp ett hållbart förhållande på den korta tid ni har.

Hon är 18, gillar killar och att festa. Skulle rekommendera dig att släppa tankarna på vidare förhållande tills hon kommer tillbaka, för just nu är det en omöjlighet.

Ja, får väl göra det Tack för hjälpen!

Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Det finns alltid någon som är lycklig under hela hans/hennes liv, och det är inte du.

Om du möter en tjej som du tycker om, och hon tycker om dig, och hon inte har en pojkvän, kommer hon att få en inom en vecka, och det är inte du.

Om du tror att du har hittat kärleken, har du fel.

Så är det bara när det gäller kärlek

Nyss blivit dumpad ? Taskig inställning imo, men det kanske stämmer

Citat:
Ursprungligen postat av a.hard
Snacka med henne! Satsa inte på henne, tro mig att det kommer dyka upp så in i helvete med problem om du har känslor för henne! 10månader är ingen liten tid, det kommer inte funka om ni inte varit tillsammans jävlit länge och litar på varnadra...

Nej exakt. Men hur ska jag snacka med henne egentligen? Har aldrig gjort det förut! Som jag sa, det är ju inget man bara kastar ur sig helt plötsligt

Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Bara för att en singelbrud gillar att festa och hånglar runt med folk så innebär inte det per automatik att hon gör samma sak när hon är tillsammans med nån, det är ett rätt barnsligt resonemang du för där.

10 månader i USA? Bara att glömma henne, tyvärr, kanske ni möts igen när hon kommit tillbaka, men sitta och tråna i 10 månader kommer att göra dig dum i huvudet.

Säga eller inte säga, du har mått piss i 2 månader redan, säg det förfan och få det ur världen.

Läs om vad jag skrev. Jag skrev "Är jag dum i huvudet om jag tror att hon kan ändra sig om man inleder ett förhållande?" Alltså tror jag att hon skulle kunna det. Men alla mina polare säger att det inte är någon som helst idé då hon inte är "flickvänsmaterial" - något jag inte håller med om. Ville bara höra er åsikt Nu fick jag din, tack

Gör nog som du säger.. Bättre att få det ur sig, så mår jag väl bättre sedan. Enligt hennes kompisar vet hon redan det, men det är ju inte samma sak som att säga det själv!

Citat:
Ursprungligen postat av Zhack
Prata med henne, berätta vad du känner men försök för fan inte få till ett förhållande innan hon åker.
Njut av de sista 10 dagarna så mycket som möjligt, efter att hon åkt låter du livet gå vidare.
Om det blir någonting efter att hon kommer tillbaka så blir det det, men räkna inte på något sätt med det.

Mmm, ska njuta i fulla drag. Dessa 2 månader är dom bästa och värsta någonsin. Aldrig varit med om att en tjej jag gillar även gillar mig Lite svårt att släppa det faktiskt. Men men, vet ju att det inte kommer funka så.

Återigen.. Hur ska jag berätta för henne vad jag känner? Har aldrig gjort det förut med någon.. tack! Puss och kram!
Citera
2010-07-23, 11:32
Medlem
GreatLakes avatar
Ta de lugnt ts
Nej, du kmr kanske inte få henne, men nu är de läge att tänka lite på dig själv. Du måste berätta allt för henne, hur mkt du tkr om henne, hur ledsen du blir när de skiter sig o allt de där. När du val har gjort de kmr du slå i botten, sen kan de bara gå uppåt Så gjorde jag när jag var i en liknande situation, visst, man mådde piss i nån vecka, men de går fortare att gå vidare om man hela tiden är ärlig mot sig sj. Så mitt råd är att berätta allt, allt
Citera
2010-07-23, 11:33
Medlem
Tråna efter henne kommer du göra ändå, eller hur?

Scenario 1:
Hon åker utan att du sagt hur du känner och du undrar vad hon gör där borta, strular hon med massa surf-killar, vad gör hon, vad gör hon, vad gör hon.... ???

Scenario 2
Du brättar hur du känner och
A: Ni får några underbara dagar tillsammans och hon åker iväg och sen tappar ni kontakten.
B: Ni får inga underbara dagar tillsammans och hon åker iväg och sen tappar ni kontakten.
C: Ni får några underbara dagar tillsammans och hon åker iväg och sen åker du och hälsar på henne och ni lever lyckliga i alla ra dagar..

Om jag hade varit du hade jag insett att bara i scenario 2 är du helt sann mot dig själv och kan titta bakåt utan att ångra att du inte sa hur du kände. Du kommer inte glömma henne bara för att du inte snackar med henne.

Personligen hade jag bstämt en riktigt ordentlig "date" med henne så fort som möjligt och sagt utan omsvep:

"Jag är jävligt kär i dig och jag tror att du gillar mig också. Men nu ska du åka iväg och 10 månader är lång tid. Om jag skulle få önska så skulle vi ha det lite nice nu innan du sticker och sen när du är borta så är du helt fri att göra precis vad du vill och leva ditt liv som om jag inte fanns.
Däremot så vill jag att du ska komma ihåg att när du kommer tillbaka och om allt är rätt så vill jag ha dig, som fan. Så mycket tycker jag om dig.
Citera
2010-07-23, 11:33
Medlem
GreatLakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deline

Återigen.. Hur ska jag berätta för henne vad jag känner? Har aldrig gjort det förut med någon.. tack! Puss och kram!

jag tog en fika med tjejen hemma hos mig, kändes som ett bra tillfälle to come clean
Citera
2010-07-23, 11:49
Medlem
delines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatLake
Ta de lugnt ts
Nej, du kmr kanske inte få henne, men nu är de läge att tänka lite på dig själv. Du måste berätta allt för henne, hur mkt du tkr om henne, hur ledsen du blir när de skiter sig o allt de där. När du val har gjort de kmr du slå i botten, sen kan de bara gå uppåt Så gjorde jag när jag var i en liknande situation, visst, man mådde piss i nån vecka, men de går fortare att gå vidare om man hela tiden är ärlig mot sig sj. Så mitt råd är att berätta allt, allt

Citat:
Ursprungligen postat av GreatLake
jag tog en fika med tjejen hemma hos mig, kändes som ett bra tillfälle to come clean

Ja så får det bli! Jag hittar nog ett bra tillfälle när det känns rätt att säga det! tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Tråna efter henne kommer du göra ändå, eller hur?

Scenario 1:
Hon åker utan att du sagt hur du känner och du undrar vad hon gör där borta, strular hon med massa surf-killar, vad gör hon, vad gör hon, vad gör hon.... ???

Scenario 2
Du brättar hur du känner och
A: Ni får några underbara dagar tillsammans och hon åker iväg och sen tappar ni kontakten.
B: Ni får inga underbara dagar tillsammans och hon åker iväg och sen tappar ni kontakten.
C: Ni får några underbara dagar tillsammans och hon åker iväg och sen åker du och hälsar på henne och ni lever lyckliga i alla ra dagar..

Om jag hade varit du hade jag insett att bara i scenario 2 är du helt sann mot dig själv och kan titta bakåt utan att ångra att du inte sa hur du kände. Du kommer inte glömma henne bara för att du inte snackar med henne.

Personligen hade jag bstämt en riktigt ordentlig "date" med henne så fort som möjligt och sagt utan omsvep:

"Jag är jävligt kär i dig och jag tror att du gillar mig också. Men nu ska du åka iväg och 10 månader är lång tid. Om jag skulle få önska så skulle vi ha det lite nice nu innan du sticker och sen när du är borta så är du helt fri att göra precis vad du vill och leva ditt liv som om jag inte fanns.
Däremot så vill jag att du ska komma ihåg att när du kommer tillbaka och om allt är rätt så vill jag ha dig, som fan. Så mycket tycker jag om dig.

Jag kan hålla med om att scenario 2 låter bäst Vill inte ångra mig sen, så det enda alternativet är väl att komme clean. Får väl köra något liknande. Hennes vänner säger att hon bara kommer att bli glad, och det känns skönt. Vill inte förstöra en eventuell vänrelation med denna flickan, innan var hon något av det bästa man kunde ha i vänväg! Fast såklart, det kan ju lika gärna gå dåligt. Som farmor säger: "det kan inte mer än att gå åt helvete!"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in