Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-22, 00:39
Medlem
scharpschutzes avatar
Hej.

Jag sitter mycket på Teamspeak och pratar med vänner. Vi spelar ihop på många olika spel, bland annat Steam-spel. I vilket fall som helst. När jag startar och spelar spel som Team Fortress 2 och Left 4 Dead fungerar mikrofonen, både i spelet och i Teamspeak.

När jag sedan startar (nyare om det spelar roll?) spel som Left 4 Dead 2 och Alien Swarm slutar min mikrofon att fungera. Den fungerar varken inne i spelet eller i Teamspeak. När jag sedan går in i kontrollpanelen kör testet för maskinvaran av mikrofonen så fungerar den igen efter det. Men när jag går in i de spelen igen, så fungerar den inte.

Någon som har någon aning om vad det handlar om?
Jag har googlat lite och har kommit fram till att det handlar om Windows och inte spelen, men inte mer. Därav trådplaceringen.

Tack på förhand.

EDIT: Ursäkta, glömde nämna att jag fortfarande kör på XP
Senast redigerad av scharpschutze 2010-07-22 kl. 00:50.
Citera
2010-07-22, 01:09
Medlem
För att undvika missförstånd så frågar jag om du möjligtvis syftar på Sourcespel och inte Steam spel, då det var Valveutvecklade Sourcespel du drog som exempel.
Citera
2010-07-22, 01:42
Medlem
scharpschutzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enthastic
För att undvika missförstånd så frågar jag om du möjligtvis syftar på Sourcespel och inte Steam spel, då det var Valveutvecklade Sourcespel du drog som exempel.
Jo, självfallet!
Citera
2010-07-22, 01:51
Medlem
skolmatsals avatar
Jag har exakt samma problem på min speldator. Det verkar som att source väljer en annan ljudkälla än den jag har min mic i i windows XP. Kolla detta genom att dra upp ljudalternativ-egenskaper och sen inspelning. Kolla vilken källa som är förbockad där. Starta sedan upp ett spel, låt det ladda och sen tabbar du ur och kollar om källan har bytts. Är det så så får du leva med att tabba ur, för jag har ännu inte lyckats hitta någon lösning på problemet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in