2010-07-21, 19:30
Medlem
Rigels avatar
Kommer snart att sälja min bostadsrätt och kommer antagligen fa ut minst 2 millar i rent efter avdrag pa lanen.Ungefar 400000 går bort i reavinstbeskattning.
Har da kvar ungefar 1,5-1,8 i rena pengar.
Vad ar det basta sattet att placera dom pa, vill ha en rejal buffert da min pension kommer att bli liten
och risken for arbetsloshet ar stor.
Citera
2010-07-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rigel
Kommer snart att sälja min bostadsrätt och kommer antagligen fa ut minst 2 millar i rent efter avdrag pa lanen.Ungefar 400000 går bort i reavinstbeskattning.
Vad ar det basta sattet att placera dom pa, vill ha en rejal buffert da min pension kommer att bli liten

Har du långt till pension (över 10 år) så kan ju aktier eller fonder vara att bra alternativ.
Är du inget intresserad av att följa med på börsen så skulle jag nog rekomendera fonder istället för aktier.

I vilket fall som helst så skulle jag råda dig till att läsa på om fonder/aktier på lite olika forum.
Citera
2010-07-21, 19:45
Medlem
Mr TTTTs avatar
Vi drar till Vegas,du cashar o jag lirar 70-30% till min fördel vi d ev vinst
Citera
2010-07-21, 20:03
Bannlyst
Skicka PM till mig så dubblar jag dem inom 5 år. Driver ett relativt stort företag idag och kan ge dig säkerhet på pengarna. Allt kan skötas på advokatkontor el bank. Allt över 100% behåller jag.
Citera
2010-07-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krille16
Skicka PM till mig så dubblar jag dem inom 5 år. Driver ett relativt stort företag idag och kan ge dig säkerhet på pengarna. Allt kan skötas på advokatkontor el bank. Allt över 100% behåller jag.

Troligt va?
Citera
2010-07-21, 23:46
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigel

Bonuskonto. Inga risker, såsom aktier och fonder. Efter 2 år får du 7,5% på insatt belopp.
Citera
2010-07-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krille16

Vad för trollstav använder du?

Till TS, känns väl sådär att bli uppraggad här inne av någon som vill placera dina pengar. Du kan lika gärna skicka pengarna till tomten på nordpolen eller PM:a mig så får du min adress dit du kan skicka checken så jag kan förvalta dem
Citera
2010-07-24, 15:49
Medlem
SparkMans avatar
Var har du tänkt att bo? Hyresrätt eller mamma och pappa?
Citera
2010-07-27, 05:01
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Bonuskonto. Inga risker, såsom aktier och fonder. Efter 2 år får du 7,5% på insatt belopp.

Så vitt jag förstod bonuskonto så var det upp till 7.5 %, dvs. kan lika gärna bli 1-2 % bonusränta. Eller har jag missuppfattat det?
Citera
2010-07-31, 00:03
Medlem
Rigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locos

Till TS, känns väl sådär att bli uppraggad här inne av någon som vill placera dina pengar. Du kan lika gärna skicka pengarna till tomten på nordpolen eller PM:a mig så får du min adress dit du kan skicka checken så jag kan förvalta dem

Tja, är föga förvånad... Erbjudanden som dessa känns inte speciellt lockande...

Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Var har du tänkt att bo? Hyresrätt eller mamma och pappa?

Hyresrätt..har ett förstahandskontrakt redan fixat.
Citera
2010-07-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locos

Företag my ass. Han försöker leka fondförvaltare. Vem som helst kan ju göra bra mkt mer på dessa 5 år om man är någorlunda insatt i börshandel.
Citera
2010-07-31, 20:15
Medlem
Alteregorandoms avatar
Om du kan tänka dig vara aktiv och intresserad så är det dags att lära sig om aktier
men om du känner det verkar tråkigt eller ointressant så är det bankränta som gäller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in