2004-05-05, 13:26
Bannlyst
Igår skada jag ryggen ordentligt när jag träna, mest underdelen vid korsryggen typ, och jag vil inte gå till läkaren. Har tagit smärtstillande tabletter men det hjälper bara en stund men det gör fortfarande ont. Någon som vet vad jag bör göra? eller kommer det gå över snart?
Citera
2004-05-05, 13:29
Medlem
farbror einars avatar
Jag skulle nog rekommendera en kiropraktor eller en naprapat.
Citera
2004-05-05, 13:31
Medlem
Hispervispers avatar
En god vän till mig som ofta drabbas av det som vanligtvis kallas ryggskott har av läkare blivit ordinerad promenader, så gott det går men hänsyn till smärtan. Att gå så långt man orkar och försöka att gå så rakt och normalt som det onda tillåter.

Därutöver bör du nog inte sitta ned utan stå eller ligga är nog det som gäller. Inte böja ryggen utan istället böja benen. Undvika tunga lyft.

Krya på dig.
Citera
2004-05-05, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Igår skada jag ryggen ordentligt när jag träna, mest underdelen vid korsryggen typ, och jag vil inte gå till läkaren. Har tagit smärtstillande tabletter men det hjälper bara en stund men det gör fortfarande ont. Någon som vet vad jag bör göra? eller kommer det gå över snart?

Det kan vara allt från disken som sitter mellan ryggkotorna som blivit inflammerad, till
skadade nerver.

Är det "bara" en inflammation så kommer det att gå över efter ca
ett par dagar upp till en vecka. Plus att det kan behövas manipulering av ryggen,
hos en s.k kotknäckare (kiropraktiker), för att det ska bli helt bra.

Strålar smärtan ner i låren? Gör det ont när du sitter och skiter?
Då kan det vara riktigt illa och du måste gå till läkare. Det kan vara allt från
ryggskott till ischias eller någon annan nervskada.
Citera
2004-05-05, 13:35
Bannlyst
Lägg ett kålblad i sängen, Shaka... Så kryper masken ut, menar jag...

// Roger P.
Citera
2004-05-05, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chris2003
Det kan vara allt från disken som sitter mellan ryggkotorna som blivit inflammerad, till
skadade nerver.

Är det "bara" en inflammation så kommer det att gå över efter ca
ett par dagar upp till en vecka. Plus att det kan behövas manipulering av ryggen,
hos en s.k kotknäckare (kiropraktiker), för att det ska bli helt bra.

Strålar smärtan ner i låren? Gör det ont när du sitter och skiter?
Då kan det vara riktigt illa och du måste gå till läkare. Det kan vara allt från
ryggskott till ischias eller någon annan nervskada.

Ok, nej det gör inte ont ner till låren eller att gör ont när jag skiter. Bara typ när jag böjer mig eller reser mig upp när jag ligger. Har nu smörjt in tigerbalsam har hört att det ska hjälpa till även andra antiinflamatoriska krämer/gelé, blir det inte bättre till imorrn så ska jag boka tid hos kiropraktor, måste man gå flera behandlingar hos dom eller räcker det med en gång, iförsig beror på hur stor skadan är antar jag.

RogerPVad menar du med kolblad, hur skulle det hjälpa?
Citera
2004-05-05, 15:38
Medlem
StorMammas avatar
Håll dig varm!

Ta ett varmt bad om dagen, det mjukar upp. Har du någon som kan massera dig försiktigt?

Jag skulle nog rekommendera att du går till en läkare om det inte ger med sig..
Citera
2004-05-05, 15:41
Medlem
TicTacs avatar
Naprapat eller veterinär.
Citera
2004-05-05, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ok, nej det gör inte ont ner till låren eller att gör ont när jag skiter. Bara typ när jag böjer mig eller reser mig upp när jag ligger. Har nu smörjt in tigerbalsam har hört att det ska hjälpa till även andra antiinflamatoriska krämer/gelé, blir det inte bättre till imorrn så ska jag boka tid hos kiropraktor, måste man gå flera behandlingar hos dom eller räcker det med en gång, iförsig beror på hur stor skadan är antar jag.

Du behöver bara gå en behandling om dom knäcker rätt din rygg direkt. Det kan
vara lite obehagligt första gången när ryggen låter som man bryter ett knäckebröd
mitt av, men efteråt känns det jätteskönt
Citera
2004-05-05, 16:10
Bannlyst
Citat:

Jo, om man lägger ett kålblad i sängen om natten så kryper masken ut ur ryggen... Latmasken... Du jobbar inte, utan lever enligt egen utsago på bidrag... Get it?

// Roger P.
Citera
2004-05-05, 16:15
Bannlyst
Ha, ha, den var satan ta mig riktigt bra
Citera
2004-05-05, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Håll dig varm!

Ta ett varmt bad om dagen, det mjukar upp. Har du någon som kan massera dig försiktigt?

Jag skulle nog rekommendera att du går till en läkare om det inte ger med sig..

Jo massage kan jag ordna även jacutzzi bubbelbad. Vill helst undvika läkare dom gör mig nervösa.

RogerP Jag levde på bidrag i tre månader för två år sedan inget mer. Så kom inte med ditt parasit snack, jag vill ha råd om hur jag förbättrar ryggen inget annat.

Chris2003 Ja känner en som kan knäcka ryggen, du vet på det där sättet man lyfter upp en och typ gungar så knäcks det, hjälper det något?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in