2010-07-21, 13:58
Medlem
Fezos avatar
Min mamma har varit så dum som betalade en räkning(avtal) som nu gör så att det kostar 1 kr/min att ringa från hemtelefonen. Det var utläningar som ringde med dålig engelsk utal, jag svarade alltså i telefonen när de ringde och de ville prata med min mamma, vilket jag då trodde att de var bekanta.
Men hon tackade nej på slutet av samtalet, men fick ändå ett sådant "räkning" hem, dvs avtal. Hon betalade "räkningen" i tron att skippa anmärkningar av det. Hon berättade detta nyss till mig nu när det har gått tre månader, och nio månader återstår.
Hon har dock ringt här och där ang om detta men utan någon vidare resultat.

Vet ni vart jag kan ringa till? Någon sorts specifik avdelning? Fixa ett nytt hemnr för stunden?
Detta är helt idiotisk och det går verkligen mig på nerverna att jag bara önskar att någon kunde servera dessa idioter framför mig så att det skulle bli fanimej en rättvisa.
Citera
2010-07-21, 14:08
Medlem
NewBeginnings avatar
Kolla vad företaget heter på fakturan. Det är många företag som skickar ut förtryckta fakturor men som det står på att om man betalar fakturan så har man ingått ett avtal med dom och betalar man den inte så händer inget. Så om ni har kvar den så läs igenom vad som står och posta här.
Citera
2010-07-21, 14:28
Medlem
[complex]s avatar
Vad har detta med IT-säkerhet att göra?
Citera
2010-07-21, 16:35
Medlem
burkiss avatar
Om hon nu "beställde" något från telefon har hon enligt lag 2 veckors ångerrätt.
Citera
2010-07-21, 18:49
Bannlyst
Är huvudet dumt får plånboken lida

och lite sent nu att gå ur men polisanmäl företaget och ring konsumentverket å se va dom säger men troligtvis kört eftersom de gått 3 månader
Citera
2010-07-27, 11:13
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säk -> Juridik

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem