Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-21, 12:35
Medlem
yTerms avatar
Eftersom jag gillade att använda VLC i mitt förra operativsystem vill jag även kunna göra det nu, men det går inte.

Jag formaterade om min dator med ett nedladdat Win 7, kanske beror på detta? Och nu varje gång jag provat installera VLC har alla ikoner på datorn förvandlats till just VLC-programmet. Både till utseende och att det öppnas när man egentligen trycker på Internet tex. Förra gången jag provade installera VLC behöll alla ikoner sin ursprungliga symbol, men vart man än tröck så öppnades ändå VLC..

Blir tokig, hur kan man göra för att fixa detta? Eller är det helt enkelt kört att använda detta program?
Citera
2010-07-21, 12:39
Medlem
Jag har win 7 och kör med vlc funkar fin fint. så på nått sätt borde det gå. har du senaste versionen av vlc?
Citera
2010-07-21, 12:40
Medlem
yTerms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Jag har win 7 och kör med vlc funkar fin fint. så på nått sätt borde det gå. har du senaste versionen av vlc?

Okej okej.. Ja jag provade det båda gångerna, men var tvungen att ta bort det på en gång annars kunde jag inte använda nåt annat program på datorn
Citera
2010-07-21, 12:58
Medlem
bugulus avatar
Tja, du kan öppna varje program för sig och ange hur dem ska öppnas.. tidskrävande = ja, fungerar det dock = ja.

Eller så kan du ta ner dessa filer:

http://www.winhelponline.com/articles/105/1/File-association-fixes-for-Windows-Vista.html

To fix the association for a particular file type, download the corresponding fix from the above links table (Use Right-click - Save as option in your browser to download the fixes). Unzip the fix and extract the .REG file to the Desktop. Right-click the REG file and choose Merge. Note that you need to be an administrator to apply these fixes.
Citera
2010-07-21, 13:02
Medlem
yTerms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Tja, du kan öppna varje program för sig och ange hur dem ska öppnas.. tidskrävande = ja, fungerar det dock = ja.

Eller så kan du ta ner dessa filer:

http://www.winhelponline.com/articles/105/1/File-association-fixes-for-Windows-Vista.html

To fix the association for a particular file type, download the corresponding fix from the above links table (Use Right-click - Save as option in your browser to download the fixes). Unzip the fix and extract the .REG file to the Desktop. Right-click the REG file and choose Merge. Note that you need to be an administrator to apply these fixes.

Okej, tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in