2010-07-20, 14:06
Medlem
DanteAlighieris avatar
Enligt förpackningen ska man ta kåvepenin, mot öroninflammation, morgon, lunch och på kvällen. Jag vaknade 12:00 och tog "morgondosen". Kan jag "lunchdosen" nu eller ska jag vänta någon/några timmar?
Citera
2010-07-20, 14:52
Medlem
Tanken är att du skall ta tabletterna så jämt utspritt över dygnet som du kan. Är du vaken till 0200 så är det väl bättre att du tar tabletterna 12, 18, 24 än 12, 14, 20.
Citera
2010-09-06, 01:18
Medlem
Drar upp en gammal tråd, men jag tar sådana nu och har lagt till att ta de kl 9, 15 och 21, ungefär var sjätte timma alltså. Det borde räcka och hjälpa tycker jag.

Dessutom kan jag inte svälja de hela så jag får dela de på mitten, så det blir helt plötsligt fyra tabletter av de två som jag egentligen ska ta. Och kan jag inte svälja halvan så måste jag tugga, då känns livet riktigt surt. Det är nog det vidrigaste jag nånsin ätit!
Citera
2010-09-27, 03:56
Bannlyst
Själv går jag på en kur nu och känner mig djävla sänkt, magen vänds upp och ner och känner mig snurrig av dom. Jag tar dom var 8 timme så dom sprids jämnt över dygnets 24 timmar. Dom smakar fördjävla illa när man tuggar dom men ex. apelsinjuice gör att det går lite lättare. Måste dom verkligen smaka så äckligt?
Citera
2010-09-27, 12:50
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasja8
Dessutom kan jag inte svälja de hela så jag får dela de på mitten, så det blir helt plötsligt fyra tabletter av de två som jag egentligen ska ta. Och kan jag inte svälja halvan så måste jag tugga, då känns livet riktigt surt. Det är nog det vidrigaste jag nånsin ätit!

Citat:
Ursprungligen postat av Toledomahn
Måste dom verkligen smaka så äckligt?

Nej man kan ju göra så dem smakar gott genom att göra dem ännu större med en massa smakämnen, men eftersom dem redan är stora så är det nog inget man vill göra. Sväljer du dem fort så hinner du ju ändå inte känna något, det är när dem börjar slamma sig på tungan som dem där smaken kommer.
Citera
2010-09-27, 14:25
Medlem
Parasights avatar
Man bör undvika att tugga antibiotikatabletter.
Gör man det får man höga koncentrationer i munhålan, och munfloran slås ut.
Sedan kommer svampinfektionen som ett brev på posten.
Citera
2010-09-27, 14:46
Medlem
montevideos avatar
man bör ta antibiotikatabletter så jämnt fördelat över dygnet som möjligt, detta har med celldelningen att göra. helst var åttonde timme, om man har möjlighet.

till dem som känner att magen vänds ut och in: . anledningen till att det blir för jävligt i magen ibland är för att det är ju inte endast de goda bakterierna som slås ut, utan även dina goda bakterier i magen som håller tarmfloran igång. hjälp dem på traven med a-fil eller proviva
Citera
2010-09-27, 17:49
Medlem
montevideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montevideo
man bör ta antibiotikatabletter så jämnt fördelat över dygnet som möjligt, detta har med celldelningen att göra. helst var åttonde timme, om man har möjlighet.

till dem som känner att magen vänds ut och in: . anledningen till att det blir för jävligt i magen ibland är för att det är ju inte endast de goda bakterierna som slås ut, utan även dina goda bakterier i magen som håller tarmfloran igång. hjälp dem på traven med a-fil eller proviva

jag menar såklart att det inte endast är de "onda" bakterierna som slås ut, utan även de goda.
Citera
2010-09-28, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parasight

Hur botar man en svampinfektion då? Jag har haft sån där vit beläggning tidigare på tungan och det sa dom var svamp. Jag fick nån antibiotika mot det men den medicinen var ju svindyr rent ut sagt. Morsan hade samma problem och fick ta 10 antibiotikakurer mot svampen. Själv sket jag i det och efter några år blev det bättre automatiskt.
Citera
2010-09-28, 04:07
Bannlyst
Citat:
ill dem som känner att magen vänds ut och in: . anledningen till att det blir för jävligt i magen ibland är för att det är ju inte endast de goda bakterierna som slås ut, utan även dina goda bakterier i magen som håller tarmfloran igång. hjälp dem på traven med a-fil eller proviva

Funkar Verum hälsofil?
Citera
2010-09-28, 04:12
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasight

Ja det räcker med att tarmfloran slås ut. Det är bara EN av anledningarna till att man totalvägrat antibiotika i 20 år. Och fått höra att 'då kan det och det hända'. Det har det aldrig gjort. Ögoninflammation har botats m växtdroppar, öroninflammationer med lök och homeopatika (ja, jag vet att det är bluff men barnen och hundarna visste väl inte det), hemska variga sår med Aloe, urinvägsinfektioner med Uva-Ört osv.

Antibiotika kan undvaras i 99% av alla tillstånd man inte direkt behöver sjukhusvårdas för.
Citera
2010-09-28, 04:27
Medlem
jr.ewings avatar
glöm inte att vitlök är den bästa medicinen som finns
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto