2010-07-19, 20:12
Medlem
Hej !

Jag ær riktigt sugen på att skaffa hund nær ja kommer hem från Norge, men jag undrar hur alla gør ? man måste ju gå ut med hunden under dagen också och då ær man på jobbet... låter ni era hundar gå ensamma hemma medans ni ær på jobbet ? pissar de inte inne då ? eller skiter før den delen ?

Mvh Kevin
2010-07-19, 20:19
Medlem
AngelAvGlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsren
Hej !

Jag ær riktigt sugen på att skaffa hund nær ja kommer hem från Norge, men jag undrar hur alla gør ? man måste ju gå ut med hunden under dagen också och då ær man på jobbet... låter ni era hundar gå ensamma hemma medans ni ær på jobbet ? pissar de inte inne då ? eller skiter før den delen ?

Mvh Kevin

Hunden ska ut på morgonen, vid lunch på eftermiddagen och innan nattning. en vuxen rumsren hund allså, Sen ska dom tränas och aktiveras, Har du en valp måste du rasta den två gånger i timmen MINST till att börja med och sen bygga upp längre tid mellan gångerna
2010-07-19, 20:21
Medlem
FattigaShejkens avatar
För det första ska du veta hur du ska uppfostra hunden och disciplinera den. Den ska rastas några gånger om dagen, den måste bli av med sin energi och du måste se till så att hunden vänjer sig vid främlingar och andra hundar tidigt. Du ska se till så att hunden inte är ensam mycket under dom första månaderna. Jag föreslår att du ser på ett avsnitt av "mannen som talar med hundar" där han tar upp hur man ska ta hand om hundar.
2010-07-19, 20:26
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsren
Hej !

Mvh Kevin

En vuxen hund skall max vara ensamhemma 6h, har du inte möjlighet att ha med hunden pa jobbet, eller jobbar mindre en 6h sa far man antingen ha dagvakt alt hunddagis, kostar c:a 2000 sek manaden.
2010-07-19, 20:28
Medlem
MisterToms avatar
Vi har massor av trådar angående hur folk gör under vardagen. Och jag tycker att de som finns redan räcker. låst /mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in