Hej! Till och börja med vill jag påpeka att jag har sökt på både google och här på FB efter en lösning men utan resultat.
Börjar med mina SPEC's:
Moderkort: Asus P5QD TURBO
CPU: Intel Core2 Q9550 @2,83 Ghz (Quad)
GPU: XFX Nvidea GeForce GTX 275 896mb PhysX Cuda
RAM: Kingston DDR2 4gb
Powersup: 750W
Hårdisk: Någon på 500gb
Chassi: Antec 902, på fulla fläktar
The problem:
Så här ligger det till, fast jag inte kör några tunga program/processer/tjänster på min dator så händer de rätt så ofta att min CPU jobbar mellan 80-99%. Och då så har jag ändå bara igång typ MSN, Chrome och ibland skype. Jag har kollat så inte de är en massa onödiga startsup med Windows med de är de inte.
Dock så kan jag bli av med det genom att jag startar om datorn, och då med SAMMA program igång så arbetar den bara till 10-20%. Och sen så får den något ryck och hoppar upp helt random (de kan vara efter 1 minut eller 10h) till 80-99%. (ibland 60-99%). RAM't som används brukar ändå bara ligga på 1,2GB...
Förstår inte hur de kan vara så. Jag hade inte dessa problem när jag hade Win XP, och inte heller den första månaden med Win7. Men ändå, har kollat akteviteter/processer, ingeting ovanligt där. Inte heller så startas de 100000 program med windows utan jag har stängt av en del.
aja hoppas på goda svar. Tack alla!
//Xey