2010-07-18, 14:58
Medlem
sunderlings avatar
Jag har bollat med tankarna om att köpa en kruka, använda fin jord och lägga i 1 frö cannabis. Tror ni det skulle funka under vanliga omständigheter. Alltså, bara som en vanlig krukväxt i min lägenhet med rumstemperatur. Skulle den växa?

Sunderling xoxo
Citera
2010-07-18, 15:14
Medlem
rizos avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/cguide121.pdf

Här har du en svensk guide som är mycket enkel, där finns allt du bör veta om en inomhus-odling. Lycka till!
Citera
2010-07-18, 15:24
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizo
http://data.fuskbugg.se/skalman01/cguide121.pdf

Här har du en svensk guide som är mycket enkel, där finns allt du bör veta om en inomhus-odling. Lycka till!

Tack så mycket, men jag planerade bara att ha en enda kruka med 1 frö . Var därför jag tänkte om det gick utan att ha en massa utrustning och liknande :P
Citera
2010-07-18, 15:36
Medlem
CB-herberts avatar
Förmodligen skulle det bli för dåligt med ljus i längden för att få något resultat.
Citera
2010-07-18, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sunderling
Jag har bollat med tankarna om att köpa en kruka, använda fin jord och lägga i 1 frö cannabis. Tror ni det skulle funka under vanliga omständigheter. Alltså, bara som en vanlig krukväxt i min lägenhet med rumstemperatur. Skulle den växa?

Sunderling xoxo

I början av själva vegg fasen kan den klara sig, helst med någon LE lampa som stöd och låta den vara igång 24/7. När vi kommer till blom fasen blir det svårare, då den behöver som mest för bästa skörd. Förövrigt finns det ett odlingsforum här: https://www.flashback.org/f176
Citera
2010-07-18, 16:01
Medlem
sunderlings avatar
okej men jag kan alltså inte få fram en hyffsad planta som jag kan torka och bruka personligt?
Citera
2010-07-18, 16:04
Medlem
Fas12s avatar
Citat:
okej men jag kan alltså inte få fram en hyffsad planta som jag kan torka och bruka personligt?

Du kommer absolut inte få någon höjdar skörd, men vadfan: prova! Ett frö och lite jord kostar inte så mycket. Se till att ha din planta ståendes vid ett söder-fönster (där det är mycket solljus), altenrativt på en balkong.

Jag tycker det är kul med sådana odlingar, gör allt simpelt och ha inga stora förhoppningar. Lycka till!
Citera
2010-07-18, 16:05
Medlem
Owers avatar
Citat:
Självklart kan du det, men det räcker inte att bara ställa den i fönstret och vänta.
Citera
2010-07-18, 16:08
Medlem
DaLorDs avatar
Jag har haft några plantor nu och då bara för jag tycker de e så fina..
Så för det syftet går det utmärkt.. Men vill du röka skiten får du nog satsa lite..
Citera
2010-07-18, 23:05
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fas12
Du kommer absolut inte få någon höjdar skörd, men vadfan: prova! Ett frö och lite jord kostar inte så mycket. Se till att ha din planta ståendes vid ett söder-fönster (där det är mycket solljus), altenrativt på en balkong.

Jag tycker det är kul med sådana odlingar, gör allt simpelt och ha inga stora förhoppningar. Lycka till!

Det var exakt sådär jag tänkte, lägga ett frö. Vattna och bara se om det händer något. Gör det de. Nice, annars okej . :P
Citera
2010-07-19, 08:42
Medlem
pelle_pistols avatar
Vad för strain funderar du på då?
eller det kanske är för sent för alla strains, för annars skulle väl femmade lowryder fungera?
Citera
2010-07-19, 13:49
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Testa och kom tillbaka med resultat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto