2010-07-18, 10:04
Medlem
jemts avatar
Hur gör jag för att använda BackSpace för att gå -1 steg i history-list?

Hittar inga inställningar för det alls i FF. i övriga webbläsare kan man använda backspace för samma operation.
Det stör mig mera än flimrande skärmar.
Citera
2010-07-18, 10:17
Medlem
För mig (version 3.6.6) så fungerar backspace precis på det sätt som du vill, bakåt alltså.

Du kan skriva about:config i adressraden så kommer du åt allt sånt. Sök på backspace i Filter-rutan så ser du vilken "action" backspace har. Tror det ska stå 0 som "värde".
Citera
2010-07-18, 13:58
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jemt
Hur gör jag för att använda BackSpace för att gå -1 steg i history-list?

Hittar inga inställningar för det alls i FF. i övriga webbläsare kan man använda backspace för samma operation.
Det stör mig mera än flimrande skärmar.
Får du inte backspace att fungera kan du ju alltid använda Alt->Vänsterpil. Fördelen med den kombinationen framför backspace är att det finns en motsvarande kombination för att gå framåt i historiken: Alt->Högerpil.

Du kan också gå fram och tillbaka i historiken med musen om den har speciella knappar för det. Det är oftast så jag brukar göra.
Citera
2010-07-18, 14:58
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSH
Får du inte backspace att fungera kan du ju alltid använda Alt->Vänsterpil. Fördelen med den kombinationen framför backspace är att det finns en motsvarande kombination för att gå framåt i historiken: Alt->Högerpil.

Du kan också gå fram och tillbaka i historiken med musen om den har speciella knappar för det. Det är oftast så jag brukar göra.
Dom knapparna är helt ovärderliga
Citera
2010-07-18, 15:24
Medlem
Samus-Arans avatar
URL: about:config
Filter: browser.backspace_action
Värde: 0

It wööörks!

//Samus-Aran!
Citera
2010-07-20, 20:17
Medlem
jemts avatar
Tack för hjälpen. Funkar fin fint! Nu är jag glad igen!
Men nu har jag börjat använda alt + <-- & -->
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in