Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Tack för tipset. Har faktiskt kollat eBay tidigare men där fanns bara original-batterier till otrevliga priser. Någon nämnde att det inte tillverkats några kopior ännu till kameran jag köpt. Hoppas att de gör det snart annars är det risk att jag blir ruinerad.
Angående kopiorna du köpt. Hur länge varar de i drift i jämförelse med originalet? Om originalet är en timma, klarar de också en timma?
Jag har ett 1500 mAh o ett 3000 mAh Canon original o tre stycken 6100 mAh piratbatterier så det är lite svårt att bara jämföra så där rakt av. Men jag har aldrig märkt något av att de tre 6,1 Ah piratbatterierna skulle vara sämre på något sätt. Jag laddar dom enl reglerna dvs jag tömmer dom aldrig helt o hållet o fulladdar dom varje gång. Litium Jon batterier har ju den egenheten att de ligger o läcker lite ström hela tiden dvs fulladdar jag ett batteri idag o plockar fram det om ett år så är det inte lika fulladdat då.
Vilket år har du köpt videokameran? Jag har en Canon XM1 o en XM2 o den äldsta är köpt 2001 om jag inte minns fel. Samma batterier till båda o vad jag vet finns det fortfarande batterier att köpa.