2010-07-17, 15:01
Medlem
Finns det någon som har erfarenhet av hur vibrationsplattor fungerar om man inte är sugen på att skaffa synliga muskler, utan enbart vill komma i lite bättre trim. Även om jag är rätt smal så har jag ändå små ställen på kroppen som är lite svåra att komma åt med vanlig träning, som är i behov av lite lätt toning. Kan vibratorplatta vara ett alternativ för detta, eller är det bara nonsens? Hittade inte så mycket info om fett i de sökningar jag gjorde, utan det var mest inriktat på muskler.

Följdfråga - OM det kan vara något att ha, är de billigare maskinerna man kan köpa för hemmabruk funktionsdugliga, eller är dom bara bluff?
Citera
2010-07-17, 15:35
Medlem
Dreass avatar
Allt som tv-shop försöker sälja är skit! Och är det inte en sådan utan en sån på Stadium så är det fortfarande skräp. Gå ner i vikt.
Citera
2010-07-17, 16:03
Medlem
Har du testat eller är det bara vad du tror? Jag har läst några andra trådar om plattan, men där var det mest fokus på muskler och rehab. Hittade som sagt inte så mycket om fett. Jag tränar ju annat också, men funderade mest på om det kunde vara ett komplement för att komma åt de sista svåra partierna.

Eftersom rätt många gym ändå köpt in sådana plattor så var det mest det som fick mig att tänka att de kanske kunde vara nåt.
Citera
2010-07-17, 16:33
Medlem
Hakkens avatar
Om du känner att du inte kommer åt att träna alla muskler i din kropp så tycker jag att du ska passa på att bada och simma så mycket som möjligt! Väldigt bra och hälsosam träning.

Glöm allt du någonsin hört om vibrationsplattor och sätt aldrig mer på tvshop.
Citera
2010-07-17, 16:38
Medlem
OggeOJs avatar
Vad ska den göra för skillnad?
Citera
2010-07-17, 17:35
Medlem
Ja, det var väl lite det jag ville veta, om den skulle kunna hjälpa mig att få bort lite av det sista fettet som man kan "dra i" som partier mellan rygg - bröst, sista runt sidoryggen och sådana ställen. Kan säkert lyckas få bort det med mer träning, men vill helst inte bygga mer muskler utan bara få bort fettet. Och jag verkar inte lyckas bli av med fett utan att skaffa muskler, så det var därför jag tänkte att det här kanske kunde vara nåt. Men jag kanske är helt fel ute?
Citera
2010-07-17, 17:36
Medlem
Och med bygga muskler så menar jag synliga muskler, kanske ska tilläggas.
Citera
2010-07-17, 17:37
Medlem
Hakken: Bra tips, simma hade jag faktiskt inte tänkt på. Googlade lite snabbt och det verkar inte som att musklerna blir särskilt synliga av simning, så det kanske kan passa mig bra. Får testa och se om det ger resultat!
Citera
2010-07-17, 17:52
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrla
Har du testat eller är det bara vad du tror? Jag har läst några andra trådar om plattan, men där var det mest fokus på muskler och rehab. Hittade som sagt inte så mycket om fett. Jag tränar ju annat också, men funderade mest på om det kunde vara ett komplement för att komma åt de sista svåra partierna.

Eftersom rätt många gym ändå köpt in sådana plattor så var det mest det som fick mig att tänka att de kanske kunde vara nåt.
Du går ner i fettvikt av ett kcalunderskott.
Citera
2010-07-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Allt som tv-shop försöker sälja är skit! Och är det inte en sådan utan en sån på Stadium så är det fortfarande skräp. Gå ner i vikt.

Skitsnack. Deras H2O Mop Ultra funkar utmärkt för smutsiga golv
Citera
2010-07-17, 18:40
Medlem
om du tänk lägga pengar på vibratorplatta så tror ja de e bättre att lägga dom pengarna på en pulsklocka, motivationen stiger,iaf ett tag. roligare att promenera/jogga/springa =bränner fett (om du ligger på kcal underskott!!)
Citera
2010-07-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abc666
om du tänk lägga pengar på vibratorplatta så tror ja de e bättre att lägga dom pengarna på en pulsklocka, motivationen stiger,iaf ett tag. roligare att promenera/jogga/springa =bränner fett (om du ligger på kcal underskott!!)
Man måste väl inte ligga på kaloriunderskott för att gå ner i vikt, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in