Hej, har för nåt år sen kurat på deca, var int 100% påläst men hade nolva, clomid, hcg hemma.. körde kuren 12 veckor, allt ok.. Sen en tid senare fick jag ömma bröst å kände en knöl.. hade svårt att få hem prep just då, fick tag lite nolva och det blev bättre tillfälligt.. Sen kom det tillbaka och har efter det fått lite "puffy nipples" inte så farligt men det störde mig..
Fick hem Letrozole 2,5 tabs och börde trappa upp, ömheten försvann efter ca. 1 vecka och bröstvävnaden försvann nästan helt, fantastiskt tycke ja förstås. körde 1-2 veckor till och trappade ner och allt ok, men sen 2 månader senare började det ömma igen, hade hört talas om en sk. rebound effekt och nu vet jag inte vad det är frågan om.. knölen e tillbaka och jag testar arimidex för 2 veckan i rad, utan resultat, har inte blivit större men det stör.
Så frågan lyder, eftersom jag troligen lider av proggyno.. Varför funkar inte adex? och skulle det vara skäl att testa letro igen eller kanske testa exemestane? Skulle gärna få lite tips före jag går till vårdcentralen..
lite tips exemestane vs. letro? Letro dödade min sexdrive helt tyvärr för 1-2 månader.. =(
Jag tror att det är försent när man redan utvecklat körtelvävnaden, tyvärr. Ska man mota gynon måste man göra det direkt när det börjar pirrar, innan den växt till sig. Dvs. letron ska finnas hemma från dag 1. Mer eller mindre alla jag läst om som försökt medicinera bort redan uppkommen gyno talar om att den kommer tillbaka efter en initial tillbakagång.
Ja det verkar lite så tyvärr.. Då är det väl nog bara kniven som gäller iaf. Tror jag ska göra ett försök till iaf. lite längre nedtrappning och möjligen byta över till adex i slutet..
Någon annan med tips? eftersom jag fick bort gynom med Letro första gången så vore det ju trevligt att bota den igen och hålla den borta..
Hörde att man också kunde köra Dostinex på samm agång för att hålla igån sexdriften iallafall, inte så kul om ens flickvän ligger och inte får nåt på nån månad.. Någon med fakta om detta?
Någon annan med tips? eftersom jag fick bort gynom med Letro första gången så vore det ju trevligt att bota den igen och hålla den borta..
Hörde att man också kunde köra Dostinex på samm agång för att hålla igån sexdriften iallafall, inte så kul om ens flickvän ligger och inte får nåt på nån månad.. Någon med fakta om detta?
Får dostinex igång sexlusten i en vanlig ptc också?
I detta läge när du har fått det att gå tillbaka till det normala, skulle jag faktiskt slänga in en gammal hederlig nolvakur, känner fler som gjort så med bra resultat.
Letro är det drag i men rebounden är tråkig, jag har själv dragit tillbaka vävnaden med letro och ser helt bra ut och körde sedan en nolvakur och sedan fortsatte jag nolvan ytterligare några veckor på 10mg ed
Tack för tipsen! Ska köra igång en dos medicin igen och se.. kan försöka hålla er underrättade.. annars ska proviron hålla upp sexdiriven under letro? någon mer med erfarenhet?
Hej åter, efter att läst lite på elitefitness så verkar många ha funderingar krink letro's rebound.. Många säger att efter Letro borde man "taper down" med aromasin, somliga säger med nolvadex.
Någon som vet om man just lider av proggyno vilkndera är bättre, vill ju inte direkt förvärra saker. det jag vet är at Letro bitar bra på knölarna/ömheten och tar bort dom helt.. Vill bara försöka slippa den förbaskade rebounden.. även hålla igång sexdriften till en del iaf.. någon som kan bli sur annars..