Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Ja det finns ju hur många som helst men finns det några bra goda man kan göra i riktigt god tid innan och frysa?
Minipizzor låter som ett bra förslag eller fyllda petit chouer till champagneskålen eller piroger de kan man väl fixa innan? Kan man servera dem kalla? Eller det kanske inte blir gott?
Jag ska gifta mig men vill fixa det mesta själv men kommer inte ha tid samma dag då jag är och fixar hår och make.
Med en öl i handen tidig lördagsmorgon och skumläsandes var det det jag läste. Det lät kul
På Topik:
Piroger, av mindre storlek, går mycket bra att stoppa i frysen. kan göras med all upptänkling fyllning. Vanliga är väl med köttfärs som Gorbys, eller karelska piroger. Svampfyllning går nog bra också. Fyllning som passar sig bra kall vet jag inte.
Minipajer, som dePaulen tog upp är nog väldigt bra. Västerbottenpaj eller broccolipaj tycker nog de flesta om (om du har stort bröllop och vissa är kinkiga) och går att äta kalla. Samma gäller någon form av tacopaj.
Saker som går att frysa in annars vet jag inte mycket om, men annars är rostade brödbitar/bruschettas med röror (skagen, tapenade, rökt laxröra etc) snabba, eftersom det bara är att klicka ut dem.
Grattis och glhf. Hoppas du hittar en make bara
edit: såg att du skrivit om västerbottenpajer själv.