Citat:
Ursprungligen postat av ceteru
Windows PC (hädanefter PC) är överlägset eftersom du kan välja precis vilka delar du vill ha, dock så är det bra mycket mindre stabilt. Men ska du spela så tycker jag du ska köra PC med lite nyare hårdvara. Windows i sig är värdelöst men för spel är det nästan det ända valemt det funkar utmärkt för spel men så mycket mer än så är det inte bra på. Fler och fler spel kommer dock till Mac och finns redan en hel del, vilka spel är det du syftar på?
Kan säga så här, att ska du huvudsakligen spela så är PC det ända bra valet.
Ska du göra annat huvudsakligen, t.ex. arbeta, surfa, maila och dylikt så är en Mac alldeles utmärkt och mycket mer stabil och användarvänlig osv osv /fanboy osv, men du kan inte spela lika bra, dels för att inte så många spel stödjer Mac OS jämförelse med Windows och även om du kör Windows via BootCamp så är hårdvaran väldigt begränsad.
I första hand är det GTA 4 och liknande bil spel. Vet att GTA SA finns till Mac dock är det hackigt och bla bilar ser ut som mr bean bilar typ. Att är typ ihop tryckt. Men som jag skrev tidigare så blev datorn otroligt varm av det. Speciellt W va svår att hålla fingret på då den blev lite väl varm.
Men 10 min kunde man spela utan problem
Men det verkar vara PC som gäller. Tack för alla bra svar.
Detta kanske är en helt anna fråga. men jag ställer den här ändå. Varför är det så att du kan ha Windows på Mac men inte tvärt om? Ja du kan men det är inte lika lätt att installera. Gärna enkelt svar

Men inte för enkelt