2010-07-16, 13:10
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Vet inte om detta är den rätta forumsdelen för denna fråga men annars får ni flytta den.

Jo, det är som så här att jag behöver en bild på en karaktär ur en film (finns ingen bra på google) och jag tänkte då print screena från VLC men eftersom jag märkte att det inte går undrar jag om det gör överhuvudtaget att print screena från något annat program?
Det är ganska viktigt så jag behöver svar ganska fort.
2010-07-16, 13:12
Medlem
anooonyms avatar
Högerklicka på vlc och tryck sedan på "skärmbild" eller screenshot eller liknande. Det finns så det är bara att leta upp det. Bilderna sparas i "mina dokument" tror jag.
2010-07-16, 13:12
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Högerklicka på vlc och tryck sedan på "skärmbild" eller screenshot eller liknande. Det finns så det är bara att leta upp det. Bilderna sparas i "mina dokument" tror jag.

Okey, tack, ska prova detta.
2010-07-16, 13:13
Medlem
KillerMonkeys avatar
Det ska inte vara några problem att ta en printscreen från VLC. Kan du berätta hur du gjorde? Från det du tog printscreenen till då du försökta klistra in det i något bildhanteringsprogram.
2010-07-16, 13:14
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Det funkade, tråden kan låsas eller tas bort.
2010-07-16, 13:15
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillerMonkey
Det ska inte vara några problem att ta en printscreen från VLC. Kan du berätta hur du gjorde? Från det du tog printscreenen till då du försökta klistra in det i något bildhanteringsprogram.

Klicka på print screen knappen sen klistrade in det i paint, när jag sparade bilden så blev hela bilden svart.
2010-07-16, 13:17
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Det är faktiskt lite klurigt med VLC, på grund utav deras renderingsteknink tror jag. Vet inte exakt varför men det är iaf inte bara att ta printscreen, inte vad jag har kunnat iaf.
2010-07-16, 13:17
Medlem
KillerMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsblad1
Klicka på print screen knappen sen klistrade in det i paint, när jag sparade bilden så blev hela bilden svart.

Skönt att det löste sig för det.

Men vill ändå fråga, när du klistrade in bilden så såg du den som normalt alltså? Den vart inte svart förrens du sparade bilden?
2010-07-16, 13:18
Medlem
Arbetsblad1s avatar
Citat:
Skönt att det löste sig för det.

Men vill ändå fråga, när du klistrade in bilden så såg du den som normalt alltså? Den vart inte svart förrens du sparade bilden?

När jag klistrade in den såg så såg det normalt ut, när jag sedan sparade bilden så skiftade den och blev hel svart, konstigt.
2010-07-16, 13:18
Medlem
KillerMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Det är faktiskt lite klurigt med VLC, på grund utav deras renderingsteknink tror jag. Vet inte exakt varför men det är iaf inte bara att ta printscreen, inte vad jag har kunnat iaf.

Jasså? Jag har gjort det flera gånger, har inte ens tänkt på att VLC hade ett inbyggt verktyg för att ta screenshot.
2010-07-16, 13:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
https://www.flashback.org/t699977

Använd den officiella tråden.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in