• 7
  • 8
2025-02-03, 22:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Han är inte ute efter uppmärksamhet i största allmänhet, utan specifikt uppmärksamhet i media. Mainstreammedia är övertygade om att professorer - i vart fall de manliga - nästan allihop är knastertorra och hopplöst oballa, så när det dyker upp en manlig professor som verkar lite ballare, till exempel har hästsvans eller bara riktigt långt hår, så får han så mycket mer medietid att det uppväger de nackdelar som utseendet för med sig i andra sammanhang.

Om man gillar att synas i media, dårå.
Håller med, men han håller ingen klass som forskare/professor så hans speciella stil hjälper honom en masse.
Citera
2025-11-08, 19:34
Medlem
Jag reagerade - Han är ju homofilur

Men det är han tydligen inte

Samma reaktion som mot Noel Fielding som dessutom borde vara tramz
men det är han tydligen inte heller,

Dom skulle passa som par på bild
Citera
2025-11-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Jag reagerade - Han är ju homofilur

Men det är han tydligen inte

Samma reaktion som mot Noel Fielding som dessutom borde vara tramz
men det är han tydligen inte heller,

Dom skulle passa som par på bild

Trodde samma som du, men han verkar ju bo med en kvinna med samma efternamn som man får gissa är hans fru.

Tycker han är obehaglig att läsa av.

T.ex så kör han mikropauser innan han svarar - precis så länge att man hinner tänka "hörde eller förstod han inte frågan". Men jag förmodar att han behöver pauserna för att i tanken formulera ett listigt svar.

Sen har han ett konstigt leende som inte känns genuint, ibland gör minen att man inte vet om han är ironisk, skämtar eller superallvarlig. Kanske är det en metod man lär sig som talare - för mottagarna ska känna osäkerhet och därmed ska vara på tårna.

Det sista som jag stör mig på är den anorexiska auran i kombination med hemgjorda tatueringar på händerna, som ger ett smutsigt intryck.

Men han är säkert smart om man lyssnar på vad han säger och inte irriterar sig på hans framförande av sig själv.

(själv är och beter jag mig perfekt)
Citera
2025-11-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Trodde samma som du, men han verkar ju bo med en kvinna med samma efternamn som man får gissa är hans fru.

Tycker han är obehaglig att läsa av.

T.ex så kör han mikropauser innan han svarar - precis så länge att man hinner tänka "hörde eller förstod han inte frågan". Men jag förmodar att han behöver pauserna för att i tanken formulera ett listigt svar.

Sen har han ett konstigt leende som inte känns genuint, ibland gör minen att man inte vet om han är ironisk, skämtar eller superallvarlig. Kanske är det en metod man lär sig som talare - för mottagarna ska känna osäkerhet och därmed ska vara på tårna.

Det sista som jag stör mig på är den anorexiska auran i kombination med hemgjorda tatueringar på händerna, som ger ett smutsigt intryck.

Men han är säkert smart om man lyssnar på vad han säger och inte irriterar sig på hans framförande av sig själv.

(själv är och beter jag mig perfekt)

Oberoende av detta så har han miljonlön o tjänar extra via media.

Men får han väbetalda utredningsuppdrag av näringslivet o får han skriva rättsintyg/sakkunnighetsutlåtanden som han ska försvara i domstolar
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in