2010-07-15, 13:48
Medlem
Steampunk-assholes avatar
Carbogen - erowid Erowid och Wikipedia

Carbogen är en kraftfull psykedelisk "drog" som består av en blandning gaser, som man andas in. Oftast 70% Syre with 30% Koldioxid. Luften vi andas i inehåller 20 % syre.

Man brukade använda Carbogen till Psykedelisk terapi då man får reda på hur en person hanterar alternativa 'stater' av medvetande och känsla till förlorande av kontroll.

Detta låter tämligen intressant då det inehåller såpass vanliga ämnen som inte är narkotika klassade. Men de flesta tycker effekterna är negativa medans andra gillar det.

Vad tycker ni om denna drog? Vad är dess effekter och era upplevelser? Och var kan man få tag i ren syre och koldioxid (lagligt)? Diskutera!
Senast redigerad av Steampunk-asshole 2010-07-15 kl. 13:51.
Citera
2010-07-15, 14:10
Medlem
IceFruits avatar
Har aldrig prövat men här kan du köpa syre på tub om det är det du vill ha

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=4525
Citera
2010-07-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceFruit
Har aldrig prövat men här kan du köpa syre på tub om det är det du vill ha

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=4525

Ja det, och koldioxid då. men tack för länken
Citera
2010-07-15, 16:47
Medlem
pythonxs avatar
Koldioxid kan du köpa på ICA. Fråga efter en Soda-Stream patron...
Citera
2010-07-15, 19:34
Medlem
Hamburgdirekts avatar
När jag var liten grabb så såg jag de stora grabbarna stå på huk och hyperventilera, sedan gjorde de samma sak i en påse och reste sig hastigt upp.
De påstod då att de fick i sig så mycket syre att de hallucinerade.

Men det borde väl vara ungefär samma sak som när man trycker sina kamrater på bröstet så de svimmar?

Första jag tänkte på när jag läste det här, borde ungefärligen vara samma sak eller?
Citera
2010-07-15, 19:49
Medlem
såg någonstans om en oxygen bar i japan (såklart) där man kunde slinka in och andas lite syre. finns lite klipp om det på tuben med såg jag nu
Citera
2010-07-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgdirekt
När jag var liten grabb så såg jag de stora grabbarna stå på huk och hyperventilera, sedan gjorde de samma sak i en påse och reste sig hastigt upp.
De påstod då att de fick i sig så mycket syre att de hallucinerade.

Men det borde väl vara ungefär samma sak som när man trycker sina kamrater på bröstet så de svimmar?

Första jag tänkte på när jag läste det här, borde ungefärligen vara samma sak eller?

Haha nej. Det du beskriver är brist på syre. Detta är otroligt mycket mera syre och mycket koldioxid
starka grejor
Citera
2010-07-15, 20:45
Medlem
Gera_1s avatar
köp lustgas ist
Citera
2010-07-16, 05:22
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steampunk-asshole
Haha nej. Det du beskriver är brist på syre. Detta är otroligt mycket mera syre och mycket koldioxid
starka grejor

Haha, jag som trodde att man fick i sig mer syre av att göra så sina kamrater svimmar.

Det jag menade med....
Citat:
Är att det borde väl vara ungefär samma rus.

Haha?
Citera
2011-02-15, 12:42
Medlem
DhaStoners avatar
får man nåt rus av att andas in ren syre som finns på EDIT eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in