2011-07-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag har kollat i förhören igen och hittar inte någonstans att PS skulle ha slagit pojken på handen inför mamman, vet du var detta står?
Det pratas om att han tog honom i armen, men inga slag vad jag kan se.

P säger det i flera av videoförhören, första gången 20100714, vet inte om det är samma förhör du relaterar till. Man uppehåller sig mycket kring denna händelse, förmodligen för att utreda om Z varit delaktig i misshandeln. Z erkänner i förhör 20100815 att hon varit med när P slagit Theo, man vill i detta förhör utreda henne angående grov fridskränkning. Bägge använder ordet slagit/slog.
Citera
2011-07-15, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Men det handlar ju om mordet på Theo och då kan vi ju inte bara älta själva händelsen där han fick slaget i magen och dog? Man måste ju även prata om det som var runtomkring............tycker i alla fall jag...........

Det tycker jag med, jag gör det ju själv. Jag konstaterar till exempel att det inte finns någon koppling mellan att en person tar hårt i ett barns arm och sedan mördar det. Man kan inte misstänka någon för att mörda barn för det. Inte heller det lätta grepp om halsen som han tog på Z när de bråkade med varandra.
Citera
2011-07-15, 14:45
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
P säger det i flera av videoförhören, första gången 20100714, vet inte om det är samma förhör du relaterar till. Man uppehåller sig mycket kring denna händelse, förmodligen för att utreda om Z varit delaktig i misshandeln. Z erkänner i förhör 20100815 att hon varit med när P slagit Theo, man vill i detta förhör utreda henne angående grov fridskränkning. Bägge använder ordet slagit/slog.
Ok, då har du ändrat dej om att det sas i förhören i huvudprotokollet?
Gäller det händelsen med högtalaren?
Citera
2011-07-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ok, då har du ändrat dej om att det sas i förhören i huvudprotokollet?
Gäller det händelsen med högtalaren?
Det är den händelsen de talar om. Theo stoppar in en fjärrkontroll i högtalaren, PS blir arg och slår Theo på handen. Z blir arg. Det är den händelsen jag menar.

Har läste genom samma förhör i huvudprotokollet, men där saknas mycket av vad som sägs. Längst ner på sidan 70 i huvudprotokollet står det: Observera att detta är en sammanfattning och att förhöret ska ses i sin helhet. Det går inte att referera till det du hänvisar till. Ingen rättvis bild.
Senast redigerad av Vigil-Lante 2011-07-15 kl. 15:14.
Citera
2011-07-15, 15:38
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det är den händelsen de talar om. Theo stoppar in en fjärrkontroll i högtalaren, PS blir arg och slår Theo på handen. Z blir arg. Det är den händelsen jag menar.

Har läste genom samma förhör i huvudprotokollet, men där saknas mycket av vad som sägs. Längst ner på sidan 70 i huvudprotokollet står det: Observera att detta är en sammanfattning och att förhöret ska ses i sin helhet. Det går inte att referera till det du hänvisar till. Ingen rättvis bild.
Nu är du allt bra snurrig, det var du som refererade till alla förhör där tillfället tas upp:

Citat:
Lite faktafel där KiaW. I videoförhören säger både PS och Z att PS slog Theo på handen. Inte tog hårt i armen. Vid alla förhören där detta tillfälle nämns säger både Z och PS ordet slog.

Det stämmer uppenbarligen inte då jag inte hittar det i de förhör som finns i huvudprotokollet, där pratas det bara om att han skulle tagit hårt i armen i samband med högtalareincidenten.

Videoförhören finns av någon anledning inte upplagda i tråden, om du har tillgång till dem kan du väl lägga ut dem.

Edit: Min poäng kvarstår, det var en händelse som inträffade innan de flyttade ihop och mamman talade om var gränsen gick...därefter respekterade PS detta - dvs inför mamman och andra.
Senast redigerad av KiaW 2011-07-15 kl. 15:41.
Citera
2011-07-15, 15:40
Bannlyst
Citat:
Nu är du allt bra snurrig, det var du som refererade till alla förhör där tillfället tas upp:

Det stämmer uppenbarligen inte då jag inte hittar det i de förhör som finns i huvudprotokollet, där pratas det bara om att han skulle tagit hårt i armen i samband med högtalareincidenten.

Videoförhören finns av någon anledning inte upplagda i tråden, om du har tillgång till dem kan du väl lägga ut dem.

I videoförhören säger dom "slog". Fast egentligen spelar det väl ingen större roll.
Senast redigerad av W.O.A.D 2011-07-15 kl. 15:43.
Citera
2011-07-15, 15:42
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
I videoförhören säger dom "slog".
Jo, Vigil-Lante tycks ha ändrat sig på den punkten nu.
Citera
2011-07-15, 15:50
Medlem
Citat:
Jo, Vigil-Lante tycks ha ändrat sig på den punkten nu.
I videoförhören sägs det slog, både Z och PS säger slog. Jag har inte ändrat mig. I flera av förhören står det ohörbart, måste varit en klant som skrivit av dom, men man hör vad som sägs, och tyvärr gör de sig inte riktigt rättvisa i skriftform.

Linköpings tingsrätt har videoförhören, och jag tvivlar på att det är lagligt av mig att dela ut dom, och med respekt för Z tänker jag inte var den som sprider detta material. Men ta gärna kontakt med tingsrätten så kan du köpa dom.
Citera
2011-07-15, 15:56
Medlem
Citat:
I videoförhören sägs det slog, både Z och PS säger slog. Jag har inte ändrat mig. I flera av förhören står det ohörbart, måste varit en klant som skrivit av dom, men man hör vad som sägs, och tyvärr gör de sig inte riktigt rättvisa i skriftform.

Linköpings tingsrätt har videoförhören, och jag tvivlar på att det är lagligt av mig att dela ut dom, och med respekt för Z tänker jag inte var den som sprider detta material. Men ta gärna kontakt med tingsrätten så kan du köpa dom.

Respekt för Z? Då är det väl bättre du lägger ut dem så slipper folk spekulera i saker som inte stämmer. Det är väl inte olagligt att lägga ut dem, handlar kanske mer om att du betalat för dem och inte vill att vi ska snylta på det
Citera
2011-07-15, 15:59
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Respekt för Z? Ursäkta men det var nog det mest märkliga uttalandet hittills från dej, allt du hittills sysslat med säger hur liten respekt du har för Z.

Nå, om du menar att du inte vill att det ska komma till tråden så referera då inte till den. Du kommer med grova anklagelser mot mamman men om någon ska granska det du påstår så vill du att vi ska köpa det själva...vilken respekt är det att visa mamman?

Ok, du hävdar att de sa slog, men det säger inte emot min poäng....mamman tog sitt ansvar och talade om att det där är inte ok, PS respekterade det inför henne och andra.
Du har heller inte bemött det där om stryptaget som inte var något stryptag enligt det som står i huvudprotokollet, är det också något som bara finns på cd:n?
Citera
2011-07-15, 16:14
Medlem
Citat:
Respekt för Z? Ursäkta men det var nog det mest märkliga uttalandet hittills från dej, allt du hittills sysslat med säger hur liten respekt du har för Z.

Nå, om du menar att du inte vill att det ska komma till tråden så referera då inte till den. Du kommer med grova anklagelser mot mamman men om någon ska granska det du påstår så vill du att vi ska köpa det själva...vilken respekt är det att visa mamman?

Ok, du hävdar att de sa slog, men det säger inte emot min poäng....mamman tog sitt ansvar och talade om att det där är inte ok, PS respekterade det inför henne och andra.
Du har heller inte bemött det där om stryptaget som inte var något stryptag enligt det som står i huvudprotokollet, är det också något som bara finns på cd:n?
Ja, den bild Z ger av sig själv under dessa förhör är knappast smickrande för henne.

Det är många här som har sett videoförhören, men lite märkligt att du inte sett till att skaffa fram det. Du har ju lekt polis gång efter annan i tråden och då hör det väl till god ton att veta vad fan man kommenterar.

Det säger Zanna i videoförhör 20100806, ett en timma och trettiofem minuter långt förhör. Även Patric säger i något förhör att han tagit strypgrepp på Z, i andra förhör säger han annat, precis som han gör om i princip allt som förhören handlar om.
Citera
2011-07-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Respekt för Z? Då är det väl bättre du lägger ut dem så slipper folk spekulera i saker som inte stämmer. Det är väl inte olagligt att lägga ut dem, handlar kanske mer om att du betalat för dem och inte vill att vi ska snylta på det
Det handlar inte om pengar. Men du som anser dig vara så upplyst behöver väl knappast se dessa förhör. Du vet ju allt ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in