2011-07-14, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Jag går ännu längre. I det aktuella fallet så är det bevisat att PS slog både Z och Theo. Jag hänvisar till fup, videoförhör och domslut.

Z borde begripit att PS skulle ge sig på Theo. Dels hade han slagit henne, tagit strypgrepp på henne samt även slagit Theo i hennes närvaro minst en gång. Enkel matematik, PS var våldsam och farlig. Våldsamma och farliga människor lämnar man inte sina barn till om man månar om dom.

Du är så pass naiv i din framtoning att jag förstår att du tror på vad du säger, men nej, det finns ingen koppling mellan detta och att mörda småbarn.
Citera
2011-07-14, 16:38
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Men det torde vara synnerligen enkelt att förstå att den som slår och försöker strypa en kan vara kapabel att göra detsamma mot ens barn. Då borde man väl förstå att man inte kan lämna sitt barn ensam i händerna på denna misshandlare.

Våldsamma och farliga människor lämnar man inte sina barn till om man månar om dom.

Vad hjälper det att du sitter och ältar om detta? Inget av det du skriver gör så att Theo kommer tillbaka. Så snälla, sluta upp med att skriva illvilliga inlägg och skriv istället om saker som är OT.

Vill du försöka missionera för att "rädda" andra barn så får du i så fall starta en ny tråd om detta!
Citera
2011-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du är så pass naiv i din framtoning att jag förstår att du tror på vad du säger, men nej, det finns ingen koppling mellan detta och att mörda småbarn.
Vad är det du inte förstår?

PS visar tydligt att han är våldsam och opålitlig. Därom kan väl knappast råda oenighet. Han slår Z, tar strypgrepp på henne, slår Theo när Z ser på, bryter armen på Theo, och mördar honom slutligen. Är han inte våldsam? Har han inte upprepade gånger visat på hur våldsam han är? Du kan fortfarande inte se kopplingen mellan att han är våldsam och att han slår ihjäl Theo?
Citera
2011-07-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Vad hjälper det att du sitter och ältar om detta? Inget av det du skriver gör så att Theo kommer tillbaka. Så snälla, sluta upp med att skriva illvilliga inlägg och skriv istället om saker som är OT.

Vill du försöka missionera för att "rädda" andra barn så får du i så fall starta en ny tråd om detta!
Jag är ledsen kattella, som du läser så finns det fortfarande en klick personer som inte förstår hur det gått till och argumenterar emot både vad Z och PS säger på förhören. Vi som arbetar för att barn inte ska fara illa får aldrig ge upp!
Citera
2011-07-14, 17:25
Bannlyst
Citat:
Vad är det du inte förstår?

PS visar tydligt att han är våldsam och opålitlig. Därom kan väl knappast råda oenighet. Han slår Z, tar strypgrepp på henne, slår Theo när Z ser på, bryter armen på Theo, och mördar honom slutligen. Är han inte våldsam? Har han inte upprepade gånger visat på hur våldsam han är? Du kan fortfarande inte se kopplingen mellan att han är våldsam och att han slår ihjäl Theo?

Det är väldigt sällan en man mördar någon annans barn. Vad i det är det du inte förstår?

Det finns ingen koppling mellan att ta hårt i ett barns arm och mörda det. Varför har du såna problem med att ta in det?
Citera
2011-07-14, 17:30
Medlem
Citat:
Det är väldigt sällan en man mördar någon annans barn. Vad i det är det du inte förstår?

Det finns ingen koppling mellan att ta hårt i ett barns arm och mörda det. Varför har du såna problem med att ta in det?
PS tar inte bara i Theos arm. Han bryter den! Han misshandlar både mamman och barnet, försöker strypa mamman och slutligen slår ihjäl barnet. Kan du fortfarande inte se att han är en våldsam man?
Citera
2011-07-14, 17:31
Medlem
Citat:
PS tar inte bara i Theos arm. Han bryter den! Han misshandlar både mamman och barnet, försöker strypa mamman och slutligen slår ihjäl barnet. Kan du fortfarande inte se att han är en våldsam man?

Vart står det att han försökte strypa mamman?
Senast redigerad av angelchild 2011-07-14 kl. 17:35.
Citera
2011-07-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelchild
Vart står det att han försöker strypa mamman?
Det berättar PS på andra förhöret 20100714, vilket även bekräftas av Z på förhör 20100806 och 20100815.
Citera
2011-07-14, 17:36
Medlem
Citat:
Det berättar PS på andra förhöret 20100714, vilket även bekräftas av Z på förhör 20100806 och 20100815.

Aha,okej!
Citera
2011-07-14, 17:54
Bannlyst
Citat:

Ser mamman att han bryter armen på honom då enligt dig?
Citera
2011-07-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ser mamman att han bryter armen på honom då enligt dig?
Det är en helt annan fråga. Z säger till soc och läkare att hon var där när han bröt armen. Läkarna kommer fram till att armen är bruten genom tillfogat våld, PS erkänner att han har gjort det. Om inte Z ljög för soc och läkare finns chansen rent hypotetiskt att hon såg när PS gjorde det.

Men det är ju inte det vi diskuterade. Du hävdar ju att PS inte var en våldsam man vilket jag med bestämdhet menar.

ÅTERIGEN: PS tar inte bara i Theos arm. Han bryter den! Han misshandlar både mamman och barnet, försöker strypa mamman och slutligen slår ihjäl barnet. Kan du fortfarande inte se att han är en våldsam man?
Citera
2011-07-14, 19:10
Bannlyst
Citat:
Det är en helt annan fråga. Z säger till soc och läkare att hon var där när han bröt armen. Läkarna kommer fram till att armen är bruten genom tillfogat våld, PS erkänner att han har gjort det. Om inte Z ljög för soc och läkare finns chansen rent hypotetiskt att hon såg när PS gjorde det.

Men det är ju inte det vi diskuterade. Du hävdar ju att PS inte var en våldsam man vilket jag med bestämdhet menar.

ÅTERIGEN: PS tar inte bara i Theos arm. Han bryter den! Han misshandlar både mamman och barnet, försöker strypa mamman och slutligen slår ihjäl barnet. Kan du fortfarande inte se att han är en våldsam man?

Bara en fullkomlig idiot vill ju hävda att jag menar att Patric inte var en våldsam man.

Du kanske har missat det, men det står fullkomligt klart för mig att Patric mördade pojken genom att slå ihjäl honom men du kanske har missat att tråden handlar om ett mord. Det är uppriktigt lite svårt att fatta vad du egentligen förstår av den här diskussionen då du hela tiden återkommer till att mest uttrycka hat mot Z och inget mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in