2010-07-15, 16:18
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Andra gången det händer. Första gången med killen på gotland vid nyår som dog, så följde jag inte tråden.. Hur som helst så får även FB:are förstå att "anhöriga och dem som känner dem inblandade" att det blir frustration när folk kommer med anklagelser om precis vad som helst när vi inte vet EXAKT vad som har hänt än.

Hur bröt den lille pojken armen vid midsommar?
Citera
2010-07-15, 16:18
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Tror inte det är fallet då Patric poserar med vad som verkar vara lillgrabben på sin facebook-profil.

Jo, Patric verkar vara Zannas partner.

Du tror alltså att Patric inte är barnets styvförälder, trots att han är tillsammans med barnets mamma? Hur går detta ihop om vi nu utgår från att barnets riktiga pappa heter Kevin?
Citera
2010-07-15, 16:19
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Grym historia. Kollade lite på bilderna som Ts mamma har på sin sida på bilddagboken.se och läst hennes blogg efter o före händelsen.
Men saker ha hänt förr. Den 26 juni bröt T armen och fick sedan åka till Norrköping. Hur hände det?
PJS och ZH har tydligen varit ihop sedan oktober 2009. PJS lär alltså inte vara Ts pappa.
skriver hon i oktober 2009. Med facit i handen känns det förstås hemskt att denna goda kille dödar hennes barn. Tydligen ska ZH och PJS gifta sig i september. Vi får se om det blir av nu.
Tragiskt, väldigt tragiskt för barnet och mamman. Mamman har hundratals bilder på barnet på bloggen.

Även mycket tragiskt för den biologiska pappan.
Citera
2010-07-15, 16:19
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Grym historia. Kollade lite på bilderna som Ts mamma har på sin sida på bilddagboken.se och läst hennes blogg efter o före händelsen.
Men saker ha hänt förr. Den 26 juni bröt T armen och fick sedan åka till Norrköping. Hur hände det?
PJS och ZH har tydligen varit ihop sedan oktober 2009. PJS lär alltså inte vara Ts pappa.
skriver hon i oktober 2009. Med facit i handen känns det förstås hemskt att denna goda kille dödar hennes barn. Tydligen ska ZH och PJS gifta sig i september. Vi får se om det blir av nu.
Tragiskt, väldigt tragiskt för barnet och mamman. Mamman har hundratals bilder på barnet på bloggen.

Verkar som att Sverige har fått sin första "Baby P". Låter mycket troligt att Patric bröt armen på grabben ett par veckor innan han gick längre och mördade barnet. Den här killens liv är över. Han kommer bli slaktad antingen på insidan eller på utsidan.
Citera
2010-07-15, 16:21
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Även mycket tragiskt för den biologiska pappan.

Sorry, javisst. Som biologisk pappa skulle jag nog hysa en viss vrede mot mördaren och då säger jag mördare oavsett om han mördade 2-åringen eller "bara" vållade hans död genom att använda yttre våld som han erkänt. Vi får inte glömma att PJS häktades på sannolika skäl efter medgivanden. Nej om jag vore Ts pappa skulle jag nog vilja ta livet av kräket som dödade mitt barn.
Citera
2010-07-15, 16:22
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Okej, så det är styvfar som vart i farten och bragt pojken om livet? Finns flera bilder på Zannas facebook där hon och Patric poserar ihop, med kyssar och liknande.

Läs om, läs rätt. Besserwisser.

Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Du tror alltså att Patric inte är barnets styvförälder, trots att han är tillsammans med barnets mamma? Hur går detta ihop om vi nu utgår från att barnets riktiga pappa heter Kevin?

Jag tror inte att Patric hyst någon svartsjuka gentemot barnet, som ett exempel på det så hänvisade jag till Patrics profilbild där han poserar med barnet som han senare ska ta av daga.

Besserwisser.
Citera
2010-07-15, 16:25
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Läs om, läs rätt. Besserwisser.

Jag tror inte att Patric hyst någon svartsjuka gentemot barnet, som ett exempel på det så hänvisade jag till Patrics profilbild där han poserar med barnet som han senare ska ta av daga.

Besserwisser.

Vem vet vad som hände. Mer lär komma fram i polisens undersökning och genom förhör. Jag tror att Seavers bryter ihop i förhören. Han har förstört barnets liv, sin flickväns som han skulle gifta sig med den 10 september och som tom kanske väntar hans barn.
Citera
2010-07-15, 16:33
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:

Besserwisser.

Ta det lugnt, gosse. Jag var bara lite för dålig på att läsa

Hur som helst måste han ju fått någon psykos eller något och slagit ihjäl ungen.
Citera
2010-07-15, 16:39
Medlem
NoHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Ta det lugnt, gosse. Jag var bara lite för dålig på att läsa

Hur som helst måste han ju fått någon psykos eller något och slagit ihjäl ungen.

Eftersom det verkar framgå i tråden att han har slagit ungen förut också så tror jag han redan befinner sig i ett sådant tillstånd.

Låt oss hoppas att killen som gjorde det blir dömd och åker in, då kanske hans nya kompisar i fängelset kan ta död på honom, för fan, gör man något sådant förtjänar man fan inte att leva.
Citera
2010-07-15, 16:45
Medlem
CarpeNoctums avatar
Det här är helt sjukt.
Jag vet vem killen är, och har även träffat honom senast för ca ½ år sen... Han verkade stabil då... sorgsen och aningens deprimerad möjligtvis, men verkligen inte kapabel till att göra något sånt här! Jag kan inte tro att det är sant.
Citera
2010-07-15, 16:50
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
http://frianyheter.wordpress.com/2010/07/15/man-anhallen-misstankt-for-mord-pa-tvaarig-pojke/
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
jaha. enligt den där frianyheter-artikeln är det denna snubbe: http://www.facebook.com/patric.seavers

Om denna artikel stämmer, så vet jag vem det är.
Då vet vi vem det var.
Citera
2010-07-15, 16:52
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeNoctum
Det här är helt sjukt.
Jag vet vem killen är, och har även träffat honom senast för ca ½ år sen... Han verkade stabil då... sorgsen och aningens deprimerad möjligtvis, men verkligen inte kapabel till att göra något sånt här! Jag kan inte tro att det är sant.

Mh, det finns såna och såna. I Hjällbo-mordet på Nancy Jennifer Tavsan är gärningsmannen ett känt odjur. Har misshandlat och våldtagit sedan han kunde skriva korta meningar.
Seavers verkar vara ett tragiskt fall. Vi får vänta och se hur det hänt, men iaf kan man inte ge Z sin T tillbaka. Var mamman någon gång ihop med barnets pappa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in