Citat:
Nej, jag blir inte ledsen om ingen på flashen bryr sig om mig.
Ledsen blir jag när jag på Flashback möter folk som har din inställning till olika svåra samhällsfrågor.
Beklagar om jag hade fel om Thailands giftsprutor. Vad jag vet så var det så man för cirka 10 - 15 år sedan avrättade folk -inklusive utlänningar.
Det är ju rent fantastiskt om landet har gjort så enorma socio-juridiska framsteg, så att man insett att extremt hårda straff inte hjälper -eller vad tycker du?
(det fetade)
Utan att vara vapenmotståndare, tvärtom! -så kan ju jag bolla frågan tillbaka till dig och höra om du tror att t ex firmorna Colt, FN Herstal resp Ruger känner att de behöver ha några moraliska betänkligheter med hur deras produkter kanske orsakar div skador och även död på X antal människor?
Du behöver inte svara mig: Jag kan se att det enda vi kan bli eniga om, det är att vi är djupt oeniga och att vi inte kommer att ändra inställning -fast av helt olika skäl.
Kanske förstår du vad jag menar, men sannolikt inte.

Ledsen blir jag när jag på Flashback möter folk som har din inställning till olika svåra samhällsfrågor.
Beklagar om jag hade fel om Thailands giftsprutor. Vad jag vet så var det så man för cirka 10 - 15 år sedan avrättade folk -inklusive utlänningar.
Det är ju rent fantastiskt om landet har gjort så enorma socio-juridiska framsteg, så att man insett att extremt hårda straff inte hjälper -eller vad tycker du?
(det fetade)
Utan att vara vapenmotståndare, tvärtom! -så kan ju jag bolla frågan tillbaka till dig och höra om du tror att t ex firmorna Colt, FN Herstal resp Ruger känner att de behöver ha några moraliska betänkligheter med hur deras produkter kanske orsakar div skador och även död på X antal människor?
Du behöver inte svara mig: Jag kan se att det enda vi kan bli eniga om, det är att vi är djupt oeniga och att vi inte kommer att ändra inställning -fast av helt olika skäl.
Kanske förstår du vad jag menar, men sannolikt inte.

Jodå jag förstår vad du menar problemet är mera att du tillhör den grupp människor som gjort Sverige vad det är idag med era samhällssociala experiment.
Problemet är att de firmor du tar upp tillverkar produkter som är lagliga att köpa under kontroll.
Narkotika är också lagligt att köpa under kontroll.
Sträng kontroll av tex vapen gör inte att folk inte blir mördade men nu pratar vi om en person som tillverkat narkotika olagligt och inte bryr sig vem han säljer till så länge han får betalt.
Det är en väsentlig skillnad att sälja en Colt till en medlem i en skytteklubb än att sälja den till en yrkeskriminell person (om vi ska hålla oss i Sverige).
Chansen är mycket större att den kriminella personen använder vapnet till att skada andra människor.
Risken ökar markant om samma person snedtänder på prylar han köpt av KE (Hygien var ju inte deras starka sida när man ser filmer från hans labb i Sverige, smutsig unken källarlokal).
Jag har aldrig hävdat att dödsstraff eller extremt hårda straff avskaffar brottslighet (se på USA), MEN jag är rätt säker på att det minskar brottslighet.
Om fängelser o straff i Swe skulle vara mera som i USA eller Thai är jag rätt säker på att vi skulle ha markant mindre brottslingar (enbart en spekulation).
Förstår DU nu hur jag tänker,men sannolikt inte.

Senast redigerad av Beatrix-Kiddo 2015-06-22 kl. 15:13.
Senast redigerad av Beatrix-Kiddo 2015-06-22 kl. 15:13.