2012-11-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Nån som har hälsat på eller har nåt nytt att berätta om Kim?

Kim mår (fortfarande) bra och var för 10 dagar sedan i mycket bra psykisk balans.

Jag ser att det diskuterats huruvida han har några pengar eller inte. När han anhölls beslagtog de thailändska myndigheterna alla hans tillgångar. Till dess att hans mål är färdigt och har vunnit laga kraft så kvarstår ovissheten kring huruvida Kim ska få tillbaka sina tillhörigheter eller om de ska tillfalla Thailand. Men till dess är pengar och tillhörigheter låsta.

Att han någon gång får tillbaka sina saker är väl tämligen sannolikt eftersom de bara kan tas permanent om de befinns komma från brott begångna i Thailand. Polisutredningen slår ju fast att det brott han dömts för var det första han begått i Thailand dvs att han inte tjänat några pengar på det brott han (felaktigt*) dömts för.

* min kommentar
Citera
2012-11-20, 16:09
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermesVox
Kim mår (fortfarande) bra och var för 10 dagar sedan i mycket bra psykisk balans.

Jag ser att det diskuterats huruvida han har några pengar eller inte. När han anhölls beslagtog de thailändska myndigheterna alla hans tillgångar. Till dess att hans mål är färdigt och har vunnit laga kraft så kvarstår ovissheten kring huruvida Kim ska få tillbaka sina tillhörigheter eller om de ska tillfalla Thailand. Men till dess är pengar och tillhörigheter låsta.

Att han någon gång får tillbaka sina saker är väl tämligen sannolikt eftersom de bara kan tas permanent om de befinns komma från brott begångna i Thailand. Polisutredningen slår ju fast att det brott han dömts för var det första han begått i Thailand dvs att han inte tjänat några pengar på det brott han (felaktigt*) dömts för.

* min kommentar

Jovisst, serru...han mår säkert prima. I själva verket mår han bättre än någonsin och kan rekommendera alla som behöver lyfta sig själva en icke tidsbestämd vistelse på Bangkok Hilton. Not.

Sorry för att jag raljerar, men sällan har ordalydelsen 'mår bra efter omständigheterna' känts så saknad. Sitter man i ett Thailändskt fängelse utan att veta när/om man kommer därifrån, alltmedan dottern utvecklas och växer så det knakar, och ens gamla gangsterbekanta sätter på frugan och snor ens tillgångar, så är nog livet allt annat än uppåt. Om definitionen av att 'må bra' i det här fallet betyder att han inte är helt psykiskt knäckt så kanske jag kan köpa den, annars inte. Han mår självfallet inte bra.
Citera
2012-11-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Jovisst, serru...han mår säkert prima. I själva verket mår han bättre än någonsin och kan rekommendera alla som behöver lyfta sig själva en icke tidsbestämd vistelse på Bangkok Hilton. Not.

Sorry för att jag raljerar, men sällan har ordalydelsen 'mår bra efter omständigheterna' känts så saknad. Sitter man i ett Thailändskt fängelse utan att veta när/om man kommer därifrån, alltmedan dottern utvecklas och växer så det knakar, och ens gamla gangsterbekanta sätter på frugan och snor ens tillgångar, så är nog livet allt annat än uppåt. Om definitionen av att 'må bra' i det här fallet betyder att han inte är helt psykiskt knäckt så kanske jag kan köpa den, annars inte. Han mår självfallet inte bra.

Förlåt, jag trodde det var JAG som träffade honom och kunde göra en bedömning. Men nu framstår det som uppenbart att det var DU som träffade honom.....
Citera
2012-12-07, 08:35
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermesVox

* min kommentar

Tror du på den sagan själv eller?
Den lilla summa pengar Kim hade innan han åkte in är sedan länge fördelat mellan olika personer.

Först så hävdar ni att Thai är är ett skämt när det kommer till lagar, förfalskade bevis orättvisa rättegångar osv, senare hävdar ni att de har stenhård koll på lagar när det gäller Kims pengar och allt kommer att ske rättvist.

Bestäm dig hur ni vill ha det.

Huset Och lägenheten var hyrd alltså inte hans.

Båten som beslagtogs åker en snut runt i idag.
Klockan ja den har väl en högre polischef i sitt ägo.

De få pengar han hade på kontot är säkert fördelade mellan andra idag.
Den dagen han kommer ut så är han lika naken o pank som när han föddes.
Citera
2012-12-13, 22:47
Medlem
jensentekniks avatar
Skål Kim... Hoppas du kan se detta...
mvh jensen
Citera
2012-12-14, 09:44
Medlem
Antevantes avatar
Jag lyssnade på P3 dokumentär om "diplomatdottern" som satt i Thailand för narkotikabrott. Rekommenderas starkt, speciellt för er som tror att det är en bit kaka att sitta i fängelse där..
Citera
2012-12-19, 19:28
Medlem
Kul läsning.

http://cattasbubbla.se/2012/04/23/ki...n-uppdatering/
Senast redigerad av excitner 2012-12-19 kl. 19:47.
Citera
2013-01-02, 10:16
Medlem
growlers avatar
Flyttad
Den 31-årige svensken Kim Erikssson Sirawan har nu förflyttats från specialfängelset Bambat, inom komplexet Klong Prem, till det ökända Bang Kwang som även kallas The Big Tiger, stället som äter upp dej. Här sitter exempelvis de drygt 600 fångar som väntar på dödsstraff i Thailand.

Men för Kim Eriksson Sirawan är det ett lyft: han har haft ett helvete på knarkanstalten Bambat av olika skäl. När han nu flyttas sker det efter en tung insats av svenska ambassaden i Bangkok. Svensken har mått mycket dåligt under den senaste tiden.
citat Jan kjällman Bangkok
Citera
2013-01-02, 17:05
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growler
Flyttad
Den 31-årige svensken Kim Erikssson Sirawan har nu förflyttats från specialfängelset Bambat, inom komplexet Klong Prem, till det ökända Bang Kwang som även kallas The Big Tiger, stället som äter upp dej. Här sitter exempelvis de drygt 600 fångar som väntar på dödsstraff i Thailand.

Men för Kim Eriksson Sirawan är det ett lyft: han har haft ett helvete på knarkanstalten Bambat av olika skäl. När han nu flyttas sker det efter en tung insats av svenska ambassaden i Bangkok. Svensken har mått mycket dåligt under den senaste tiden.
citat Jan kjällman Bangkok

Märkligt med tanke på HermesVox tidigare inlägg i ämnet om hur förträffligt Kim mår i fängelset.
Citera
2013-01-02, 17:30
Medlem
Vilken typ av knark producerade han ?
Citera
2013-01-02, 19:49
Medlem
jag är intresserad av kims fall och skulle gärna vilja besöka honom i fängelset. hur bör jag gå tillväga?
Citera
2013-01-02, 21:17
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COTW
jag är intresserad av kims fall och skulle gärna vilja besöka honom i fängelset. hur bör jag gå tillväga?

Testa att PMa HermesVox som säger sig ha träffat Kim i fängelset. Han borde ju kunna hjälpa dig. Även användaren Limpar i denna tråd har erfarenhet av besök i thaifängelser eller vet i alla fall en del om det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in