Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Försöker än en gång se om det kan bli lite fart i denna tråd. ( lustigt att vissa trådar växer lavinartat och andra inte ens höjer ett ögonbryn )
Eftersom det som framkommit bara är spekulationer så kan jag väl spekulera vidare...
Citat:
Här har vi en fembarns farsa som är ute med sina yngre polare. De kommer till en bro och det slutar med att de antagligen kastar i snubben. Höjden är upp till tio meter.
Vet vi att han var fembarns farsa? Är det nån som vet vem det var?
Citat:
Vad är detta för filurer?
Fulla som ägg?
Är den äldre deras personliga narr?
Med kompisar som dessa behöver man inga fiender.
Antagligen dyngraka. Enligt nån av lokalblaskorna kunde han inte gå själv (men det kan iofs lika gärna betyda att han druckit två öl eller så, inte världens vassaste journalister här heller)
Citat:
Jag vet en liknade händelse för några år sedan, då några snälla kompisar kastade ner en i gänget från en bro. Det slutade väl den gången. Men jag vet inte om de verkligen var polare utan mer en form av pennalism.
Vilka var "polarna"? Dom är släppta nu förresten:
http://gd.se/nyheter/gavle/1.2184656-misstankta-for-drunkningsolyckan-slappta
Citat:
Hur var detta kompisgäng?
WT- folk?
Om det nu var Strömsbrobor så skulle jag säga att det inte är WT. Byn (förorten, området, kalla det vad ni vill) är befolkad av familjer med hyffsat ordnade förhållanden... mer eller mindre utan undantag. Men det behöver ju inte betyda att dom inte gillar att supa till ordentligt.
Citat:
Har svårt att tro att folk kan vara/bli så jävla dumma att de kan kasta ner nån utan att förstå att det kan vara farligt. Borde finnas en spärr. Iaf i nån av snubbarna...
Man tycker det, och nu blir det spekulationer, men det kan ju vara så att det låg ett vad eller något liknande bakom och han bangade, och "polarna" kände sej tvingade att hjälpa honom på traven... Mer fakta skulle inte skada...