2010-07-14, 19:13
Medlem
Wurzels avatar
Hej!

Igår när jag lämnade hemmet stängde jag av min dator och idag när jag kommer hem och startar den, så får jag upp en blue screen med detta error-meddelande:

"*** STOP: 0x0000005C (0x0000010B, 0x00000003, 0x00000000, 0x00000000)"

Jag startade då om och försökte starta windows normalt och sedan i felsäkert läge. Jag försökte dessutom boota med windows-skivan, men ingenting fungerar. Man får alltid upp samma error. Jag sökte på problemet på google och fick upp rätt mycket. Dessa personer hade samma error-meddelande, men det handlade oftast om att de skulle installera vista eller windows 7. Vissa gavs även rådet att uppdatera BIOS så detta ofta är det som spökar i dess fall. Hur kan jag göra detta om jag inte ens får igång datorn? Jag hittade ingen som haft exakt samma problem som mig. Jag kommer in i BIOS, men vet inte vad jag kan göra därifrån.

Finns det någon här som kan hjälpa mig?
Citera
2010-07-14, 19:23
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad har du för hårdvara?
Citera
2010-07-14, 19:24
Medlem
Chopinowskis avatar
Det låter som att det antingen är RAM eller grafikminnet.
Citera
2010-07-14, 20:08
Medlem
Wurzels avatar
Tänkte precis börja kolla mina RAM-stickor, men innan jag öppnade datorn testade jag en sista gång om jag kunde få igång den - visst fan fungerar det bara för det! Haha... jag får väl återkomma om problemet dyker upp igen. Tack för hjälp i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in