2010-07-15, 20:25
Medlem
Jonashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Jag åkte på en husransaken för massor med år sen och hade då 2st små svarta zipbags med DXM i.
Jag sa som det va att det är hostmedicin och iom att det inte va olagligt på nått sett då så fick jag
det tillbaka. Men tog som sagt runt 8månader.

I samma veva tog dom kaktusar med motiveringen att det va olagligt med meskalinkaktusar, jag upplyste självklart
att det inte alls är olagligt att odla kaktusar i Sverige utan att det blir olagligt när dom är förberedda för konsumtion (torkat) men dom lyssnade inte.

När jag hämtade ut DXMet fick jag även mina kaktusar som vi detta laget va torkade och skulle kunna
tas för att dom va förberedda för konsumtion. Så dom tog lagliga grejer väntade 8månader och gav
tillbaka narkotikum (så smarta är polisen).

Det som jag lacka mest på va att SKL meddelade polisen bara 3dagar efter dom tagit kaktusarna att
dom inte behövde skicka några kaktusar då det är lagligt att odla kaktus i Sverige. Men istället för att
informera mig lät dom kaktusarna ligga utan jord i ett stort brunt kuvert.

Polisen är fan ibland helt jävla inkompetenta.

Oj blev långt men men.

mvh

Jag är tacksam för ditt inlägg, det var väldigt intressant. Jag undrar vad SKL är?

För jag har nämligen fått se papper där det klart och tydligt står att de hittade jwh-018 i en analys (men jag vet inte vilken, eller om analysen var gjord av "SKL").
Citera
2010-07-15, 20:32
Medlem
General-snuss avatar
blir lite OT, men hur är black diamond nu förtiden?
Citera
2010-07-15, 20:33
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonashs
Jag är tacksam för ditt inlägg, det var väldigt intressant. Jag undrar vad SKL är?

För jag har nämligen fått se papper där det klart och tydligt står att de hittade jwh-018 i en analys (men jag vet inte vilken, eller om analysen var gjord av "SKL").

SKL står för "Statens kriminaltekniska laboratorium" http://www.skl.polisen.se/ , det är de som utför labbtester och analyser osv.
Citera
2010-07-15, 22:12
Bannlyst
Citat:

Jag undrar fortfarande när dom tog dig, var det igår eller?
Fick du någon kopia på analysen? Vad var det för analys, var det på dina varor eller bara en allmän?

Hade du alltså köpt dom här på SN eller hade du köpt från en utländsk butik?
Senast redigerad av integrity 2010-07-15 kl. 22:16.
Citera
2010-07-16, 23:13
Medlem
säkert från utlänsk shop...
Citera
2010-07-17, 02:34
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Jag åkte på en husransaken för massor med år sen och hade då 2st små svarta zipbags med DXM i. I samma veva tog dom kaktusar med motiveringen att det va olagligt med meskalinkaktusar....
Däri ligger i vart fall svaret till varför de prickar de igen. Rätt eller fel, säger jag inget om, men de vet vart du bor, s a s.
Citera
2010-07-17, 02:36
Medlem
Pinkskins avatar
Sedan begriper jag mig inte på folk som går ut med sådana här påsar på sig. Skyll er själva, liksom
Citera
2010-07-19, 19:08
Medlem
Lime-Limes avatar
TS, hur har det gått? Vad händer?
Citera
2010-07-28, 16:50
Medlem
uppdatering på detta?
Citera
2010-07-28, 19:31
Medlem
Jonashss avatar
Aa förlåt att jag har inte har varit kvick på att uppdatera. Beslagtagningen inträffade länge sedan, och inte föränn några veckor sedan får jag ett brev där det står att utredningen läggs ner.

Dom gav upp... Dom hade alltså aldrig något bevis, utan dom påstod det för att skrämma mig till att erkänna. Så dum är jag inte jag nekade ju naturligtvis.

"Åtal läggs ner, då bevis ej kan förstärkas". Typ något sånt.
Citera
2010-07-29, 19:46
Medlem
Asså då var det bara bullshit från polisen? Fick du tillbaka grejorna?
Citera
2010-07-29, 21:38
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Det värsta av allt är att jag har nyss skaffat mig mitt första jobb och jag sliter för fucking 42.40 i timman. Hur vågar dom ens försöka ta smulorna ifrån mig? Jävla fitter.

Det är väl inte lagenligt att jobba för 42.40 per timme? Som 19åring jobbade jag på Vattenfall och fick enligt kollektivavtalet 93kr per timme. Och eftersom du skriver på flashback är du väl minst 18 )))))
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in