2010-07-14, 14:33
Medlem
hej, jag har haft några kufiska problem med min dator på sistone.

för någon vecka sen kunde windows (xp) inte starta när jag satte på datorn. genom "starta med senast fungerande konfiguration" kom jag dock in i windows. eftersom jag börjat få diverse småproblem, allmänt seg dator, och att AVG larmat om att WoW.exe (World of Warcraft) är malware, tyckte jag att det var lika bra att formatera och lägga in win 7 som jag ändå tänkt göra så småningom.

win7 fungerade fint i ca två dagar när datorn helt plötsligt, utan att jag gjort något speciellt (utom att pilla med utforskaren så att den skulle starta i Mina dokument i stället för i Bibliotek), vägrade starta. jag försökte använda installationsskivan för att reparera, men det gick inte, jag blev tvungen att installera om allt från början igen, och använde då en annan release dessutom ifall det var den det var fel på.

det höll i ca 3 timmar. efter att ha installerat WOW och några drivrutiner till moderkortet, fick jag samma problem när jag startade om datorn (vilket jag gjort några gånger innan utan problem), och jag fick göra om alltsamman igen.

2 eller 3 dagar senare (idag) dog plötsligt skärmen när jag varit borta från datorn en stund. datorn var fortfarande på men svarade inte, och tangentbordet verkade ha hängt sig (iaf fick jag inte capslock-lampan att lysa när jag tryckte på capslock). efter omstart fungerar dock allt som vanligt igen.

det jag tycker är så konstigt med detta är att jag inte gör något speciellt, datorn bara dör lite när som helst vid uppstart verkar det som. jag fattar inte vad felet är!

jag är hyfsat bra på datoranvändning men helt usel på hårdvara, om jag öppnar datorn kan jag typ peka på moderkortet men det är allt. har aldrig byggt egen dator eller bytt ut någon del. fast det verkar ju som om det är hårdvaran det är fel på just nu...
Citera
2010-07-14, 14:52
Medlem
Dom gamla releserna av W7 startar om automatiskt efter 2 timmar, då dom vill ha du ska köpa de nya. finns guide här på FB som visar hur man fixar det, nu vet ja inte om det här var ditt problem men lät som det?
Citera
2010-07-14, 14:57
Medlem
nja, jag tror inte det är felet, jag har kunnat ha datorn på hela dagen utan problem, men vid uppstart eller omstart så är det (ibland!) som att hela win7-installationen blivit korrupt eller nåt.
Citera
2010-07-14, 14:58
Medlem
jag har ungefär samma problem , formaterad om min dator för nån vecka sen , allt fungerade fint , men sen mitt i allt kan jag få bluescreen vet nån vad felet kan vara?
har checkat drivrutinerna å allt verkar vara nyaste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in