Då det är så satans varmt öppnar jag varje natt när jag ska sova fönstret, men av någon anledning vill jag inte somna med det öppet utan kliver upp och stänger det en timme senare.
Satt igår och meckade fram en lösning så jag har ett "cykel gummiband", alltså ett stort band med gummi bandseffekt. Detta placerade jag i fönsterkarmen samt i fönstret, därefter tog jag ett plaströr och placera mellan fönstret och fönsterkarmen så bandet inte drog ihop det. Tog även två plastbitar och satte mellan pinnens båda ändar för att minska friktionen.
Tillsist tog jag en fiskelina och fäster i pinnen, och andra ändan i CD-läsaren (som jag matat ut).
Nu kommer problemet.
Kör Windows 7 så tankade ner nircmd.exe. Därefter gjorde jag en liten vacker batch file och skrev:
cd c:\
nircmd.exe cdrom close f:
Klickar jag på denna filen så stängs då CD-läsaren, och då även fönstret.
Kan jag på något vis klicka på filen, men att den har en färdig downcounter innan den utför mitt kommando? Kanske en lång loop av tomma kommandon? Inte bra koll på cmd kommandon.
Vill alltså kunna klicka på filen, gå å lägga mig och sova och att fönstret sedan stänger sig ca 1 timma efter att jag klickat på filen.
Ursäkta för den saliga röran, men jag är sjuk så min grammatik är sämre än vanligt.