2010-07-13, 20:59
Medlem
Abstruss avatar
Problemet är att allting på skrivbordet är cpmkt inzoomat. Bilden illustrerar - http://img685.imageshack.us/img685/4173/problemet.png

Japp, den var målad i paint och jätte dålig, men jag kan inte ta en skärmdump just nu. De blå rutorna föreställer iaf ikonerna på skrivbordet och är alltså jätte stora. Jag vet vad ni tänker nu - Ändra bara upplösningen idiot

Men nej, det går tyvärr inte så enkelt. Den röda rutan på bilden visar nämligen det område jag kan röra musen inom. Den är alltså "låst" till en hage... typ.

Några tankar eller idéer?
Citera
2010-07-13, 21:01
Medlem
anooonyms avatar
Startmeny -> tillbehör -> hjälpmedel (?) -> skärmförstoraren -> *klick* -> stäng av
Citera
2010-07-13, 21:10
Medlem
Abstruss avatar
Du kan vara ngt på spåren här. Problemet är bara att jag inte ser mer av startmenyn än det längst till höger.

"användarnamn"
Dator
Kontrollpanelen
Enheter och skrivare.

Kör windows 7?
Citera
2010-07-13, 21:13
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Kör windows 7?
Håll inne CTRL och zooma med rullknappen på musen. I Vista och Windows 7 funkar det på samma sätt i själva GUI:et som när du gör motsvarande inne i en webb-browser.
Citera
2010-07-13, 21:13
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Du kan vara ngt på spåren här. Problemet är bara att jag inte ser mer av startmenyn än det längst till höger.

"användarnamn"
Dator
Kontrollpanelen
Enheter och skrivare.

Kör windows 7?

Har du "rullmus" ? håll in ctrl och rulla fram och tillbaks för att zomma in/ut
Citera
2010-07-13, 21:20
Medlem
Abstruss avatar
Till ovanstående. Är minipc så saknar mus?
Citera
2010-07-13, 21:30
Medlem
epost72s avatar
Sorry jag läste fel...
Citera
2010-07-13, 21:46
Medlem
Abstruss avatar
Har tack och lov lyckats lösa det. Högerklickade och sen in på skärmupplösning. Anledningen till att jag inte lyckades tidigare var att jag inte hade lyckats pricka tom skrivbordyta. Inte så lätt när det är inställt på 320 x 240. Men tack alla som tog sig tid att svara ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in