2011-12-26, 00:55
Medlem
top12s avatar
Salta pastiller & den lakrits som är i gott och blandat!
Citera
2011-12-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top12
Salta pastiller & den lakrits som är i gott och blandat!

Gärna sötlakritsen i Gott & Blandat- påsen, den där runda med hål i! Sjukt god!
Citera
2011-12-26, 20:56
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, får kolla hos Ica som ligger bredvid då, tack för svaret!

Lugnt! Säg till om du fått tag i en påse för det vore ju tråkigt ifall den håller på att försvinna :/
Citera
2011-12-28, 12:06
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusklubban
Någon som minns 5 öres tuggummina som hette shake tror jag? Har för mig det fanns ett annat 5 öres tuggummi som också smakade starkt lakrits men var av en svartröd förpackning medan shake var gulröd. Minns att de ändrade pappret runt dessa från att vara vanligt papper där man drog i ändarna så öppnades sig förpackningen till jobbig och pillig plast. Samtidigt ändrades även själva tuggummit och blev inte alls lika intressanta längre .

Förövrigt verkar inte saltlakrits vara speciellt populärt runt om i världen

http://www.youtube.com/watch?v=h0qOtsmZmYI

http://www.youtube.com/watch?v=sFXU9...eature=related

Någon som har något bra tips på likande lakrits om man avgudar turkisk peber? Tycker det är gått med segt godis och det slutar bara med att man tuggar sönder tabletterna när jag äter tyrkisk peber. Desto starkare desto bättre! Tyrkisk pebers förpackning känns väldigt osmidig att bära med sig utan förslutningsmöjlighet vilket kan få förödande konsekvenser där godiset har ramlat ut och klibbat ihop sig till en jävla smet!

För övrigt vill jag avråda folk att köpa nya "tyrkisk peber volcano". Tråkigare lakrits är svårt att hitta..

Tror du menar tuggummit som hette Chock. Var ju den som var den starkare varianten bland dom där tuggummina.
Citera
2011-12-29, 01:30
Medlem
för en som studerar i lund så är nog Algrens saltblandning det godaste som finns eftersom den innehåller allt i från pingvinpastiller till piratos och en himla massa annat.
jag ber alla lakris älskare att vallfärda till Algrens godisaffär på lilla fiskaregatan i Lund minst en gång i livet och köpa en stor påse av deras lakrisblandning.
Citera
2011-12-29, 01:52
Medlem
Jag blandar gärna (utan att göra det samtidigt) saltlakrits och sötlakrits.

En liten egenhet jag har är att kombinera saltlakrits med starkt mörkt kaffe.
Lysande mix – om jag får säga det.

För övrigt passar saltlakrits både i smak och nytta mycket bra direkt efter omfattande konditionsträning. Perfekt återhämtning.
Citera
2011-12-30, 01:02
Medlem
Ingabromsars avatar
Har idag beställt (som privatperson) 60 påsar "Kanonsalt" av märke Karamellpojkarna. Via en grossist. Tydligen på utgående så bäst att hamstra...

På tidigt 80-tal fanns det en karamell som var avlång med rundade kanter och svart i färgen. Ju mer man sög på den ju mer sprack den upp. Nån som vet? Duktigt salt.
Citera
2011-12-31, 00:28
Medlem
rfvs avatar
Pingvin salta pastiller.
Citera
2011-12-31, 00:29
Medlem
rfvs avatar
Salta hårda grodor.
Citera
2012-01-01, 19:29
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
För övrigt passar saltlakrits både i smak och nytta mycket bra direkt efter omfattande konditionsträning. Perfekt återhämtning.

Det kan ju ligga någonting i det. Har också erfarenheter av att det passar utmärkt mest i smakväg
Citera
2012-01-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rfv
Pingvin salta pastiller.
Oh, yes! Enda negativa är att dessa sätter sig som cement i tänderna.
Citera
2012-01-03, 20:50
Medlem
rfvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Oh, yes! Enda negativa är att dessa sätter sig som cement i tänderna.

För min del är det att jag oftast sätter i halsen eftersom jag inte tuggar ordentligt innan jag sväljer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in