2017-06-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skankevents
"Pressmeddelande med anledning av polisanmälan om bedrägeri och försök till bedrägeri mot kommun- och regionpolitikern Pontus Båth (M).

Båth väljer att ta en paus från samtliga politiska uppdrag så länge den rättsliga utredningen pågår.

- Det har inte varit uppsåtligt och jag kommer naturligtvis att rätta till eventuella felaktigheter om utredningen visar så, säger Pontus Båth (M).

- Vi ser mycket allvarligt på anmälan och Pontus har nu valt att ta en paus från sina uppdrag i avvaktan på utredningen, säger Maria Rydén (M), ordförande för Göteborgsmoderaterna.

- Vi har under eftermiddagen haft samtal med Pontus Båth och vi är överens om att han tar en paus från sina region- och kommunuppdrag, säger Johnny Magnusson (M), ordförande för Moderaterna i Västra Götaland"
Citat:
M-politikerna Pontus Båth är inte längre misstänkt för bedrägeri.
Moderaten anklagades för att ha begärt ut för stora ersättningar för uppdrag i hovrätten och förvaltningsrätten.
– Nu återgår jag till mina politiska uppdrag, säger han.
http://www.expressen.se/gt/brottsmisstanke-mot-m-politiker-laggs-ner/
Citera
2017-06-21, 23:09
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluepillman
http://www.expressen.se/gt/brottsmisstanke-mot-m-politiker-laggs-ner/

Tur för honom. Annars hade han varit rökt inom politiken.
Citera
2017-10-29, 13:53
Medlem
Gellers avatar
Från Expressen idag:

M-politiker klädde ut sig till Peter Madsen

Citat:
M-politikern Pontus Båth klädde på lördagskvällen ut sig till mordmisstänkte Peter Madsen på en halloweenfest.
På filmen som Båth publicerade på Instagram poserar han med blodsmink i ansiktet framför väggar täckta av vad som ser ut som fejkat blod.
På söndagsmorgonen nekar Pontus Båth först – men säger sen:
– Jag trodde du sa Peter Mangs, förlåt mig. Ja, det stämmer.

https://www.expressen.se/gt/m-politiker-kladde-ut-sig-till-peder-madsen-/
Citera
2017-10-29, 15:43
Medlem
Kanske inte den bästa utklädnad man hade valt och ordförande för Göteborgsmoderaterna uttalar sig också:
Citat:
Pontus Båth lade under lördagskvällen ut en film på sitt öppna Instagramkonto. I filmen bär han en namnskylt med namnet "Peter Madsen", personen som misstänks ha mördat och styckat journalisten Kim Wall.

Citat:
På söndagen togs filmen bort från Instagram och Pontus Båth kommenterar händelsen i ett mejl till GP, där han skriver:

"Igår gick jag på en privat halloweenfest där temat var att klä ut sig till den mest skräckinjagande personen du kunde tänka dig. Jag har insett att min utklädnad sårat människor, vilket självklart inte varit min mening. Förstår i efterhand att detta var omdömeslöst och olämpligt och det är jag väldigt ledsen över".

Citat:
Maria Rydén, ordförande för Göteborgsmoderaterna, säger till GP på söndagen att hon anser att Pontus Båths agerande är barnsligt och osmakligt.

Citat:
Han är inte mer än människa, men det här visar en brist på omdöme, och det är inte klädsamt. Det här är något som mest skadar honom själv, och jag hoppas att det inte skadar förtroendet för partiet. Vi som är politiker ska vara goda förebilder, säger hon.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/g%C3%B6teborgspolitiker-kl%C3%A4dde-ut-sig-till-peter-madsen-1.4779127
Citera
2017-10-29, 16:50
Medlem
Äsch låt han vara han följde bara den kutym som råder under Halloween

Bara bitchiga och lättkränkta som tar illa upp. Stjärtelandet Sverige, rätt dumt av honom ärligt talat såklart det blir ramaskri
Citera
2017-10-29, 17:27
Medlem
2018s avatar
Jaså, är det bara Peter Madsen som får vara utklädd till Peter Madsen?
Citera
2017-10-29, 17:42
Medlem
Suck. Ska det vara så här?
Lever vi verkligen i ett sådant efterblivet samhälle?
Ska politiker vara robotar 100 % av årets minuter som hela tiden enbart är del av parti och ideologi.

Låt snubben gå på fest för i helvete.
Är det rätt att ens FÅ ha en åsik om så Löven själv hadd gått på en privat fest utklädd till Dracula?

Nej. Skitnödigt folk som hänger upp sig på skitsaker de på allvar tror gör någon skillnad.
Citera
2017-10-29, 18:31
Medlem
ace_secs avatar
Ängsligheten i Sverige 2017.
Kränktheten i Sverige 2017.

När ska folk växa upp?

Stå på dig Båth!
Citera
2017-10-29, 19:04
Medlem
Vem bryr sig om utklädnader?

Mer intressant hur han lurar till sig skattebetalarnas pengar genom att fakea en lönehöjning från 28k till 56k i sin pappas bolag.

https://www.expressen.se/gt/m-politiker-anmald-for-bedrageri-av-domstolar/
Citera
2017-10-29, 19:44
Medlem
sparrow1s avatar
Jag fattar inte, vad går halloween ut på egentligen?
Citera
2017-10-29, 20:41
Medlem
Stockholm1s avatar
Vad är det att lipa om? Är det numera förbjudet att gå på fest utan att ta sig en normkritisk funderare kring klädseln för ändamålet?

Dra åt helvete, kränkta jävlar.
Citera
2017-10-30, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm1
Vad är det att lipa om? Är det numera förbjudet att gå på fest utan att ta sig en normkritisk funderare kring klädseln för ändamålet?

Dra åt helvete, kränkta jävlar.

Var menar du att den bristande normkritiken ligger i att klä sig som Peter Madsen? Känns som
du blandar ihop äpplen och apor typ. Detta handlar ej om blackface typ.

håller dock med om att det är töntigt att det ska vara så lättkränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in