Kanske inte den bästa utklädnad man hade valt och ordförande för Göteborgsmoderaterna uttalar sig också:
Citat:
Pontus Båth lade under lördagskvällen ut en film på sitt öppna Instagramkonto. I filmen bär han en namnskylt med namnet "Peter Madsen", personen som misstänks ha mördat och styckat journalisten Kim Wall.
Citat:
På söndagen togs filmen bort från Instagram och Pontus Båth kommenterar händelsen i ett mejl till GP, där han skriver:
"Igår gick jag på en privat halloweenfest där temat var att klä ut sig till den mest skräckinjagande personen du kunde tänka dig. Jag har insett att min utklädnad sårat människor, vilket självklart inte varit min mening. Förstår i efterhand att detta var omdömeslöst och olämpligt och det är jag väldigt ledsen över".
Citat:
Maria Rydén, ordförande för Göteborgsmoderaterna, säger till GP på söndagen att hon anser att Pontus Båths agerande är barnsligt och osmakligt.
Citat:
Han är inte mer än människa, men det här visar en brist på omdöme, och det är inte klädsamt. Det här är något som mest skadar honom själv, och jag hoppas att det inte skadar förtroendet för partiet. Vi som är politiker ska vara goda förebilder, säger hon.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/g%C3%B6teborgspolitiker-kl%C3%A4dde-ut-sig-till-peter-madsen-1.4779127