2024-07-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishproffs
Det får man väl inte?

Det tror jag.
Jag kan inte reglerna idag iofs, det har kanske ändrats.
Citera
2024-08-05, 12:13
Medlem
norther1s avatar
Hej och hallå.

Jag gjorde bort mig totalt under vårterminen och tog fel på ordinarie tentadatum på en kurs á 15hp. Kuggade omtentan som kom två månader senare och vi har ingen uppsamlingstentamen alls. Har klarat av de andra två kurserna under vårterminen och har således plockat 15hp.

Enligt mitt avtal måste jag vara skriven på 30hp per termin och av dessa måste jag fixa 22.5hp. Således är jag ju inte kvalificerad för att kunna bo kvar här. Det jag dock undrar är om jag kan undå kontroller genom att byta studentboende till en annan hyresvärd då de så vitt jag vet enbart är intresserade av ett registreringsintyg. Stämmer detta, eller är de också intresserade av att få reda på tidigare terminers prestationer?
Citera
2024-11-24, 21:15
Medlem
Hej,
För att bo i en av SSSB's studentbostäder måste man läsa och klara av minst 15 hp per termin. Går i 3an nu och är lite orolig om jag kommer få skriva kandidatarbetet i vår och få påbörja mastern. Vill gärna flytta hemifrån nu men är som sagt osäker hur det blir nästa höst ifall jag måste gå om trean och inte har tillräckliga hp att läsa. Tex om jag bara har en släpkurs på 7,5 hp en termin, vad händer då? Måste jag söka en frivillig kurs då så att jag får bo kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in