Haha. Dagens... Har du i hela ditt (om än unga) liv gått runt och trott att holk är en spliff?
Det är inget ord jag använder, men det känns tattigt att alla skriver spliff. Har hört många säga det om jointar så jag antar då att det egentligen är ett ord för pipa.
I Spanien är det ok att röka gräs på universitetsområden, på barer, när man är ute och går mitt bland folk osv.. ingen bryr sig då det är väldigt accepterat. Jag tror därför att det absolut möjligt att det är en spliff.. det är ju vm guld liksom bara hallå! Jag lär dock erkänna att jag inte är hundra % säker på att mentaliteten om gräs i media i spanien är lika öppensinnad som folket är.
enligt mig är tjockleken på "klubbpinnen" väldigt tjock för att vara en klubba. Lutar mer åt att det är en cigarett. Vad skulle det egentligen vara för fel på att ta en cigg? Tycker han att det är gott och vill fira med en cigg betyder inte det att han är storrökare och bör lynchas av spanska folket.
Att han däremot skulle röka gräs är fan helt banalt när han har hela världens ögon på sig.