Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Har varit överallt i Spanien. Både på öarna och fastlandet. Men vart är "riktiga" Spanien då?
Riktiga Spanien är de byar och städer som inte är alltför "turistiga." Jag har också varit runt i Spanien och jag har en helt annorlunda uppfattning än dig. Att röka på är mycket mycket vanligt. Att det är ok att röka på på gatorna och på klubbar säger en hel del hur accepterat det är. När det ska festas är det ett givet inslag att röka på. Själva festandet ses i Spanien som en viktig rättighet för medborgarna på ett helt annat sätt en här hemma. I Spanien har det efter Franco och alla år av skit vuxit fram ett synsätt att ingen ska hålla på och moralisera och löjla över hur någon festar eftersom det är allas rätt att njuta av livet och vara uppe hela natten och supa och röka om så önskas. Jag kan tänka mig att det finns invändningar om man tänker på sponsorer, att Torres skulle tänkt på blossandet, men jag tror inte någon Spanjor skulle få moralpanik för att han efter ett vm guld blazar fett yoyo..