2004-05-02, 12:52
Medlem
Roll8ors avatar
Så fort man skapar en ny thread som har varit uppe förut får man svaret "Öh idiotjävel det här har varit uppe förut" eller "Använd sökfunktionen ditt avgasbarn". Ok jag fattar om det ligger 4 threads av samma ämen inom en tredagarsperiod, men threads som är äldre än ett par tre månader borde väl ändå vara ok att posta? (förutom om det gäller frågor som får ett direkt svar, jag snackar om debatter) Om ett par år har vi debatterat allt som går att debattera och då kommer vi bara att sitta och säga till varandra att använda sökfunktionen-din-jävla-sittkissare.
Citera
2004-05-02, 12:58
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Så fort man skapar en ny thread som har varit uppe förut får man svaret "Öh idiotjävel det här har varit uppe förut" eller "Använd sökfunktionen ditt avgasbarn". Ok jag fattar om det ligger 4 threads av samma ämen inom en tredagarsperiod, men threads som är äldre än ett par tre månader borde väl ändå vara ok att posta? (förutom om det gäller frågor som får ett direkt svar, jag snackar om debatter) Om ett par år har vi debatterat allt som går att debattera och då kommer vi bara att sitta och säga till varandra att använda sökfunktionen-din-jävla-sittkissare.

Vi kommer nog aldrig att ha debatterat allt som går att debattera, det dyker ständigt upp nya saker då samhället förändras.

En annan sak, måste du skriva thread? Det går att översätta till tråd, eller som här på FB där det heter ämne.
Citera
2004-05-02, 13:00
Medlem
Hispervispers avatar
Det är ALLTID kul att fläska till någon med kommentaren: SÖK!

I de fall där rena fakta/sakfråga efterfrågas så är kommentaren med att söka relevant tycker jag eller om det är en variant av en gammal sakfråga så kan man väl fortsätta på den gamla tråden.

Är det mer ett debattämne där det inträffat något nytt av betydelse så är det väl OK att starta en ny tråd. Ett tips är kanske att referera till den gamla tråden, då visar du ju att du sökt och kan inte få kommentaren "Sittkissande avgasbarn, använd sökfunktionen din jävla mupp" eller hur det nu skulle kunna låta.

OBS! Ovanstående förnedrande kommentar är endast att anse som ett exempel och riktas för stunden inte till någon enskild individ. Jag förbehåller mig dock rätten att vid senare tillfälle använda densamma
Citera
2004-05-02, 13:06
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Vi kommer nog aldrig att ha debatterat allt som går att debattera, det dyker ständigt upp nya saker då samhället förändras.

En annan sak, måste du skriva thread? Det går att översätta till tråd, eller som här på FB där det heter ämne.

Med tanke på att det står "NEW THREAD" på knappen man trycker på här på FB, så Ja varför inte, men det är en debatt om låneord och översättning fast den kan vi ta kanske ta i språkforumet. Om det inte redan har debatterats hehe.
Edit: Såg att det ändrats så jag ber om ursäkt innan jag får detta nerkört i halsen
Citera
2004-05-02, 13:15
Bannlyst
Håller med trådskaparen! Om man skapar en ny tråd med ett ämne som behandlats tidigare blir man tillrättavisad, men om man å andra sidan är duktig och söker och hittar en tråd skapad typ 2000-09-13 som behandlar det ämne man vill diskutera och spinner vidare på den, så är det alltid nån som ropar "öööhh... moget att dra upp en 4 år gammal tråd..."...
så hur vill folk ha det egentligen??
Citera
2004-05-02, 13:59
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Det är ju iofs inget som säger att man inte kan väcka liv i en gammal tråd. Är ämnet fortfarande aktuellt så visst. Jag personligen är nog ändå mer för att skapa en ny tråd, eventuellt med hänvisningslänk till en gammal intressant debatt (tråd). Det är svårt att säga att si eller så skall man göra, det är ju lite olika från fall till fall. Vad som däremot är fullständigt onödigt är ju de där surkommentarerna typ "Öh idiotjävel det här har varit uppe förut" eller "Använd sökfunktionen ditt avgasbarn" som man ser exempel på lite då och då. Har man energi att öht skriva sån skit så borde man ju ha energi nog att leta upp och hänvisa, med en länk till den gammla tråden i sitt svar. Svårare än så är det inte!
Citera
2004-05-02, 14:09
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag är nog en av de som anmodar ibland om att söka - men tror mig inte att ha kallat någon avgasbarn eller idiot ...

Och det är ju i fallen "vafför funkar inte länkarna?" eller så ...

Spec inom IT är det ju inte ovanligt med folk som registrerar sig enbart för att ställa en enda fråga - och förväntar sig kvalificerad support - omedelbart!

Jag har inget problem med om någon drar upp en gammal tråd, men då bör man kanske inte förvänta sig att förtsätta debatten med någon vars senaste inlägg var för tre år sedan.
Citera
2004-05-02, 21:57
Medlem
Aziraphales avatar
Jag upplever det ofta som att när någon drar upp en gammal tråd så skriver den bara en totalt meningslös kommentar, typ "jag håller med!".

Gamla tramstrådar bör få fortsätta ligga i det helvete dit tiden har sänt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in