2010-07-12, 23:04
Medlem
Hawxs avatar
Hej! Finns trådar om detta men slänger upp en egen då de andra verkar inaktiva och behöver svar.
Jag var nyligen i Spanien och utbildade mig till bartender. I utbildningen ingick praktik på riktiga barer där man lärde sig sjukt mycket osv, detta har i sin ordning gett mig ett certifikat som internationellt utbildad bartender. Har även erfarenheter från Sverige.

Men som alla vet så är inte Sverige något vidare när det kommer till sena utekvällar på klubben, så tänkte nu bege mig utomlands till någon form av charter ort och söka där. Är det någon som har erfarenhet hur man kan gå till väga här från Sverige ? Tänkte resa ner till Sunny Beach snart, eller något liknande och försöka hitta ett säsongs jobb där till nästa år och även detta året ut om det är möjligt. Någon som har någon bra sida som kanske samarbetar med nattklubbar etc där man kan slänga iväg ett CV. Har även en referent i Spanien som chefer kan vända sig till för intyg etc. Tack för svar!

Mvh/ Hawx!
Citera
2010-07-13, 01:37
Medlem
Imoyess avatar
tjena, du kanske är lite sent ute på säsongen skulle jag tro, men vad jag har hört från folk jag pratat med ska det tydligen vara lätt att skaffa jobb på partyorter, när jag var nere i rhodos och frågade oseriöst om jobb på fyllan så bada dom mig komma förbi nästa dag så kunde vi diskutera.
Tror nog det skulle vara bra om du drog ner till något ställe du ville jobba och visa ditt intresse på olika ställen så löser det sig nog.
Citera
2010-07-13, 02:58
Avslutad
jag skulle nog satsat på norge om jag vore dig. man får inte värmen där men massor av pengar och brudar iaf.. plus att man får jobb på dagen året om. skit i typ magaluf och ayia napa, du blir alkolist, nedsmutsad av könssjukdomar och spritfet.
Citera
2010-07-13, 03:25
Medlem
Hawxs avatar
Tack för svaren! Angående Norge så har jag funderat på det faktiskt nu under den kommande hösten. Tror dock inte att det är lika lätt att få jobb där som på en party ort. Angående söka jobb på en riktig party ort är mer för att utnyttja ungdomen och ha jävligt roligt, innan det är dags att skaffa fru, barn och hund. Njuter av livet så mycket jag kan! Ska kolla upp jobb i Norge. Tack för svaret!
Citera
2011-08-09, 20:07
Medlem
Tänkte låna tråden. Är det svårt att fixa jobb på en bar om man inte har någon bartenderutbildning? Nu kanske man inte får blanda drinkar men vilket annat jobb kan man få om man skulle vara intresserad av att träffa på folk?
Citera
2011-08-25, 22:07
Medlem
theshoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humilis
jag skulle nog satsat på norge om jag vore dig. man får inte värmen där men massor av pengar och brudar iaf.. plus att man får jobb på dagen året om. skit i typ magaluf och ayia napa, du blir alkolist, nedsmutsad av könssjukdomar och spritfet.

Skämtar du eller? Det räcker ju att titta på Kim och Tommy. Jobbar dom hela dagarna, njae.

Dock tycker jag att du ska söka i norge. De grova stålarna man gör här, det är sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in