• 7
  • 8
2020-09-07, 10:34
Bannlyst
Buntband, zippåsar, andningsmasker, pennor mm, godis, läsk och bubbelvatten, och massor av förbrukningsmaterial. Speciellt på sena kvällspass har väskan packats full med grejer innan man åker hem. Bara för att!

Garvade sedan när ungen kom hem med fickorna fulla av leksaker från fritids: ”Ja, men du snor ju massor från jobbet”.

Vill betona att det var fritids leksaker, inte något barn på fritids som hade dem med sig.
Citera
2020-09-07, 20:40
Medlem
brutalares avatar
Har aldrig stulit något av värde från arbetsplatsen förutom plåster från första-hjälpen skåpet.
Citera
2020-09-08, 17:13
Medlem
Germanen.s avatar
Nej absolut inte, finner det som att be arbetsgivaren dra åt helvete. Vill man ha något kan man fråga chefen lite snabbt, är aldrig ett problem. Däremot när man smyger bakom ryggen så kan det nog vara så lite som en penna så får dom en helt annan uppfattning om en.
Citera
2020-09-11, 11:17
Medlem
iBurningMans avatar
Lite konstigt nog så har jag aldrig medvetet eller avsiktligt snott något ifrån Jobbet. Det har hänt att man i farten har glömt en penna eller två i en ficka vid hemgång, men har inte tagit typ en ask pennor eller annat kontorsmaterial.
Citera
2020-09-12, 21:53
Medlem
En laglig orsak att säga upp någon är stöld.
Varför diskutera detta.
Citera
2020-09-16, 11:35
Medlem
HenSatsumass avatar
Snor småsaker rätt ofta.
Har ”lånat hem” en svindyr Mac dator iofs, men tycker inte det räknas riktigt.
Citera
2025-09-09, 12:01
Medlem
På grund av de löjligt höga priserna i matbutiker och då min arbetsgivare är snål som fan när det kommer till att sätta lön så har jag börjat att sno hushållspapper, toapapper, tvål, diskmedel, diskborstar, trasor, frys- och avfallspåsar. Lagret är så jäkla stort så ingen märker av det.
Citera
2025-09-09, 12:58
Medlem
slagskotts avatar
En tejprulle någon gång men det är berättigat.
Citera
2025-09-10, 20:56
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Helt ärligt, det finns inget att sno.
Min arbetsplats är som en fängelsecell. Bortsett från "säkra" kaffemuggar, frukt och väggfast konst, så finns det inget att sno. Till och med de halvdyra bläckpennorna är borta, och är ersatta av billig skit.
Pärmar finns det. Vem fan använder pärmar?
Citera
2025-10-07, 20:51
Medlem
wrongdaytodies avatar
Lånar på obestämd tid
Citera
2025-10-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Helt ärligt, det finns inget att sno.
Min arbetsplats är som en fängelsecell. Bortsett från "säkra" kaffemuggar, frukt och väggfast konst, så finns det inget att sno. Till och med de halvdyra bläckpennorna är borta, och är ersatta av billig skit.
Pärmar finns det. Vem fan använder pärmar?

Samma sak här förutom att jag enbart kan fylla en termosmugg med kaffe och dricka på vägen hem från jobbet.

Det finns inget annat som är värt att sno på arbetsplatsen.
Senast redigerad av obyn 2025-10-08 kl. 16:17.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in