2004-05-03, 01:20
Bannlyst
Ingen höjdare att sno från jobb tycker jag, blir så jävla paranoid.
Det är ju inte direkt som att "bryta" på (Shell)

På Jobbet träffar man ju förmodligen chefen dagen efter och då måste man ju låtsas som regnar liksom..

Så jag har endast fått med mej lite kaffe och nån toarulle.
Citera
2004-05-03, 01:42
Medlem
Psykozs avatar
Har inte börjat jobba riktigt än, men jag har väl tagit en otroligt massa material från plugget som jag går nu i då.

Men snattat hos andra jobb, diverse affärer och sånt har jag gjort givetvis.
Citera
2004-05-03, 01:45
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneo
Ingen höjdare att sno från jobb tycker jag, blir så jävla paranoid.
Det är ju inte direkt som att "bryta" på (Shell)

På Jobbet träffar man ju förmodligen chefen dagen efter och då måste man ju låtsas som regnar liksom..

Så jag har endast fått med mej lite kaffe och nån toarulle.

Ähh, det där att man blir paranoid kommer man över senare.
Hur hade du tänkt mig då bli paranoid efter ha tagit saker efter saker från bland annat Shell, Statoil, OKQ8... Kameror på varenda ställe.
Citera
2004-05-03, 01:54
Medlem
TSs avatar
Jobbade på lager ett tag efter gymnasiet och då tog jag med mig en hel del. En låda med "Twix" (Raider på den tiden), ett flak redbull, kattmat, chips, duschcreme, läsk, kexchoklad o.s.v. . Arbetade också på posten en kort tid och fick då med mig (ofrivilligt) en buntnyckel (går till dom gråa lådorna som sitter på stolpar här och där och i dom ligger det post) ingen sak man har någon användning av alltså... Hos min nuvarande arbetsgivare är det nog mest pennor och något extra klädesplagg som har följt med hem.
Citera
2004-05-03, 02:00
Medlem
art_Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TS
Jobbade på lager ett tag efter gymnasiet och då tog jag med mig en hel del. En låda med "Twix" (Raider på den tiden), ett flak redbull, kattmat, chips, duschcreme, läsk, kexchoklad o.s.v. . Arbetade också på posten en kort tid och fick då med mig (ofrivilligt) en buntnyckel (går till dom gråa lådorna som sitter på stolpar här och där och i dom ligger det post) inte sak man har någon användning av alltså... Hos min nuvarande arbetsgivare är det nog mest pennor och något extra klädesplagg som har följt med hem.

om man bryter en välfyld brevlåda, undra hur stor chansen är att man hittar nå pengar i breven?? nån som har stattestik på detta ?
Citera
2004-05-03, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Ähh, det där att man blir paranoid kommer man över senare.
Hur hade du tänkt mig då bli paranoid efter ha tagit saker efter saker från bland annat Shell, Statoil, OKQ8... Kameror på varenda ställe.
är du full? (lite osamhanhängande)

Om man gör ett bryt på nån mack eller liknande är det ju ingen stor risk att dom känner igen en på övervakningskamrorna, om man tex: drar på sig en keps eller halsduk..

Plus att du aldrig behöver besöka stället igen, som du måste göra om du jobbar där, därför tycker jag det är onödigt att torska på jobbet bara för en stöld..
Citera
2004-05-03, 02:09
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_C
om man bryter en välfyld brevlåda, undra hur stor chansen är att man hittar nå pengar i breven?? nån som har stattestik på detta ?

Leta pengar bland postförsändningar är ingen guldgruva (Jag har inte prövat men när man har jobbat som brevbärare så får man ändå ett visst hum om vad som finns i kuverten.) Plundra post är nog lämpligare om man letar efter bankomatkort/koder, idhandlingar, eftersändning och liknande eller annat som kan användas i bredrägeri avseenden.

*Edit* Fast nylonstrumpor, böcker och liknande skulle du nog kunna få en del. Man blir förvånad över hur många det är som prenumerar på ex. nylonstrumpor och liknande skit.
Citera
2004-05-03, 09:24
Moderator
Ruskigbusss avatar
Det ultimata jobbet om man vill stjäla saker är - säkerhetsvakt!

Sommarjobbade en sommar som nattvakt på ett stålverk.
De äldre erfarna gubbarna stal som korpar. Själv var man för ung och dum för att våga försöka. (Eller så var det moral?)

En kille svetsade till ett båtankare av rostfritt stål (av hög kvalitet) - skulle nog kosta åtskilliga tusenlappar i handeln. (Så sa han i alla fall.)

Har också jobbat på bageri, men där är det ju mer eller mindre givet att man äter kakor och bröd som producerats på plats.
Citera
2004-05-03, 09:26
Medlem
LadyTieras avatar
Räkna upp era olika listor trådar förpassas till ot, ingen pardon!

från övrigt.
Citera
2004-05-03, 09:42
Medlem
BalleKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Har också jobbat på bageri, men där är det ju mer eller mindre givet att man äter kakor och bröd som producerats på plats.

Gav det inget deg?

Ha ha ha var bara tvungen!

Jag jobbade som murare men dom hade inget bruk för mig!!!

Back to topic!
Klart man snor från jobbet, men det kan ju ha en viss betydelse VEM
man snor ifrån, skulle ALDRIG sno från en arbetskamrat.
Skulle dessutom jag spöa den som snodde från mig.
Samma sak för dom som jobbat inom t.ex. vården, INTE sno från vårdtagarna.

På mitt jobb övervakade dom m.h.a illegala kameror, 2st fick sparken.
Gäller att passa sig!!!
Bäst är väl i.o.f.s om man kan sno nåt som verkligen är värt det
(inte pennor, papper & annat mög).
Gentlemannakupper är väl det bästa. När man kan sno nått utan att någon märker det, kanske långt senare.
Sno en hel pall med produkter från utlastningen, märks inte förrän nästa inventering o.dyl.
Citera
2004-05-03, 09:50
Medlem
TicTacs avatar
Jag stjäl en massa tid. Som nu.
Citera
2004-05-03, 10:33
Medlem
Fonuss avatar
När jag jobbade på sjukhus för länge sedan hade jag tråkigt och snodde sprutor och kanyler, skalpeller, gummihanskar, bandage etc. Ingen aning vad jag skulle göra med dom.

Annars är det värsta jag snott hålslag och häftapparater, har säkert 10 olika häftapparater hemma. Den största häftaren kan slå en häfta genom en 2cm pappersbunt. Den är väldigt bra att ha, inte

Varför snor man gärna saker man inte behöver. En gång var jag nattvakt och gick varje kväll genom ett förråd där ett rederi hade taxfri sprit och ciggaretter. Allt låg bara i en stor hög och inga kameror eller nått. Och jag hade bilen utanför. Tro ni jag snodde en enda grej. Icke Why! :mad:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in