2010-07-12, 14:02
Medlem
loveak47s avatar
Tjena flashback, har ett ganska udda problem. När jag tex. spelar så går det runt som att någon sitter och trycker på piltangenterna. I windows är det samma sak fast då är det när jag klickar på saker som det åker runt, helt utan mönster. Samma sak nu när jag sitter och skriver, den åker upp och ner och åt sidan när jag försöker skriva.. Sjukt irriterande.

Det kommer i perioder det här. Gjorde en virussökning, inget hände.
Testade att dra ut tangentbord och mus, det fortsatte ändå trots att sladdarna var utdragna. Det visar att något är fel på datorn. Jag har dock inte en suck om vad det kan vara.

Idéer?

edit: stavfel pga det där förbannade hoppandet..
Senast redigerad av loveak47 2010-07-12 kl. 14:05.
Citera
2010-07-12, 14:14
Medlem
OggeOJs avatar
Samma sak när du inte är ansluten till något nätverk?
Citera
2010-07-12, 14:19
Medlem
loveak47s avatar
Drog ut internetsladden och det slutade då. Underligt.
Jag har en router om det är till någon hjälp..
Citera
2010-07-12, 14:32
Medlem
OggeOJs avatar
Låter ändå som något lustigt virus.
Citera
2010-07-12, 14:44
Medlem
loveak47s avatar
Inte det minsta lustigt tyvärr.
Citera
2010-07-12, 14:50
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveak47
Drog ut internetsladden och det slutade då. Underligt.
Jag har en router om det är till någon hjälp..

Någon har tillgång till din dator och har troligtvis lekt med ditt antivirus så den inte hittar rätt fil. Dra ut nätverkskablen, Installera om ditt antivirus med senaste virus definationen, om den inte hittar något så formatera om din dator.
Citera
2010-07-12, 18:59
Medlem
loveak47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Någon har tillgång till din dator och har troligtvis lekt med ditt antivirus så den inte hittar rätt fil. Dra ut nätverkskablen, Installera om ditt antivirus med senaste virus definationen, om den inte hittar något så formatera om din dator.

Tja, det skulle förklara varför det händer då och då..
Sjukt att det händer just mig. Har ingenting intressant på datorn. Vad kan personen vara ute efter? Ta bort viktiga filer? Jäklas med mig? När personen i fråga håller på och trixar med datorn, är det då tangenterna hoppar runt?
Tack så mycket för hjälpen för övrigt, ska göra som du sagt.
Citera
2010-07-12, 19:26
Medlem
Joomlas avatar
RAT
Remote Administration Tool

någon kan ha infekterat dig med en s.k. RAT. Komplett datorkontroll.
Kan ju ha varit någon du känner som jävlas, eller någon du gjort sur över internet.

f.ö. kan man infekteras utan att man laddar ner några skumma filer. Oftast använder man sig av öppna portar.

Med reservation för ev. fel. har aldrig använt en själv, eller haft problem med en. Är en polare som håller på med sån här skit som har berättat över msn.
Citera
2010-07-12, 20:19
Medlem
loveak47s avatar
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men som jag sa så hoppar den i perioder.
Jag drog ut internetsladden och den började hoppa efter tio minuter iallafall.
Så nu kan vi utesluta att någon håller på och jäklas med mig..
Citera
2010-07-13, 00:41
Medlem
will84s avatar
Troligtvis har du en RAT på din dator som styrs via en annan persons dator, det är inget Bot eftersom den inte håller på när du inte är ansluten mot internet.

Eftersom jag själv håller på mycket med virus så är ett tips att ta bort alla dina lösenord från datorn, och sedan byta lösenord på speciellt din mail och bank.

Såhär kan du göra för att den inte ska fortsätta köras varje gång du startar datorn:
Kör: Regedit
HKEY_CURRENT_USER
Software
Microsoft
Windows
Currentverision
Run

Där ska det finnas en startprocess osm heter något med roaming
högerklicka på den och ta bort den!
Citera
2010-07-13, 08:22
Medlem
loveak47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will84
Troligtvis har du en RAT på din dator som styrs via en annan persons dator, det är inget Bot eftersom den inte håller på när du inte är ansluten mot internet.

Eftersom jag själv håller på mycket med virus så är ett tips att ta bort alla dina lösenord från datorn, och sedan byta lösenord på speciellt din mail och bank.

Såhär kan du göra för att den inte ska fortsätta köras varje gång du startar datorn:
Kör: Regedit
HKEY_CURRENT_USER
Software
Microsoft
Windows
Currentverision
Run

Där ska det finnas en startprocess osm heter något med roaming
högerklicka på den och ta bort den!

Fast som jag skrev i förra inlägget så fortsätter det trots att jag drar ut internetsladden.
Jag testade det du skrev och tyvärr så finns det inte någon sådan fil. Önskade verkligen att det skulle vara så
Börjar bli mer och mer övertygad om att det inte är någon som kontrollerar datorn då det händer från morgon till kväll och ingen kan ha så lite liv. Utom Lisbeth Salander möjligtvis.
Citera
2010-07-13, 08:32
Medlem
morkfromorks avatar
Jag har en lustig mus, en optisk microsoft mini, som om den inte står på ett underlag den gillar ibland börjar vandra, muspekaren drar iväg i en random riktining, fast väldigt sakta, rör jag den lite så stannar den.

har du optisk mus? prova annat underlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in