TS, jag ser det mer som att du fortfarande inte hittat den gyllene vägen på FB. Det kommer med tiden och många nya användare lider av samma problem.
Man har hört talas om den beryktade FB-mentaliteten, FB-humorn och att det är högt till tak. Och det är det. Det är såväl högt till tak och en viss mentalitet och humor finns. Det tar bara tid att finna balansen mellan vad som är okej eller inte.
Min åsikt är den, att moderatorerna här på FB de facto är väldigt lätta att ha och göra med. Tar man bara en saklig diskussion, förstår att du inte är den enda med en åsikt och ger dem tid att svara, så kommer man långt. Allt kan lösas, det är en balansgång mellan ömsesidig respekt.
Många klagar på moderatorerna och hur jävliga de är, arroganta och skiter totalt i vad användarna vill och säger.
Men om man tar några steg bakåt och tittar lite på sitt egna agerande objektivt så ser man att en själv kanske inte alls hade så rätt som en trodde. Alla gör vi givetvis fel, även så moderatorerna, men genom att ta det lugnt och sansat så löser det sig.
Mitt tips till dig är, läs och lär dig. Genom att följa med ett antal trådar, så lär du dig vad som är ok vad som inte är det. Och som det framgick av ÅG:s inlägg, så finns det skillnader mellan olika forumsdelar.
Det är exempelvis mer högt till tak i Övrigt och LB än det är i Politik Inrikes och Utrikes. Och detta av den simpla anledningen att ett litet OT inlägg i en tråd om "Hur fan skall jag jävlas med min granne" inte skadar tråden lika mycket som om tråden handlade om "Bör antalet platser i riksdagen sänkas". För i en tråd om hur en skall jävlas med grannen, så är mycket av det som är skoj och humor en del av diskussionen om att jävlas. Medan en kommentar som:
Citat:
tar Mona den i tvåan
i en tråd om riksdagen skall ha färre platser inte alls har med saken att göra.
Det är en balansgång helt enkelt. Och med tiden så lär du dig, och du kommer att ha det sjukt trevligt här på FB, det lovar jag