• 1
  • 2
2010-07-11, 19:03
Medlem
Var inte riktigt säker vart jag skulle sätta tråden i för kategori, aja...

Har ett problem med Explorer 8, det är så att man kan se de tidigare webplatserna man besökt i URL-formuläret när man trycker på den lilla pilen så att menyn ploppar fram, där kan man se siterna och i menyn finns det en till flik där man kan se sina tidigare besökta platser.
Man bör kunna få bort dem genom att bara rensa cache, kakor, vad det nu kallas.

Problemet är: De tidigare rensas inte. Websido-länkarna försvinner men inte historik.
Jag har avinstallerat Explorer 8 uppdateringar och installerat dem tillbaka, historiken i URL-formuläret finns fortfarande kvar. Jag har rensat med CCleaner, det fungerade inte heller.
Tycker att detta är väldigt konstigt då enbart dessa länkar är fastklistrade där som berg och inge mer historik registreras när jag besöker andra websidor.
De är de ända som finns där, vägrar försvinna, och inga fler länkar registreras dit heller.

Hur blir jag av med dessa?
Citera
2010-07-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brazenhead
Var inte riktigt säker vart jag skulle sätta tråden i för kategori, aja...

Har ett problem med Explorer 8, det är så att man kan se de tidigare webplatserna man besökt i URL-formuläret när man trycker på den lilla pilen så att menyn ploppar fram, där kan man se siterna och i menyn finns det en till flik där man kan se sina tidigare besökta platser.
Man bör kunna få bort dem genom att bara rensa cache, kakor, vad det nu kallas.

Problemet är: De tidigare rensas inte. Websido-länkarna försvinner men inte historik.
Jag har avinstallerat Explorer 8 uppdateringar och installerat dem tillbaka, historiken i URL-formuläret finns fortfarande kvar. Jag har rensat med CCleaner, det fungerade inte heller.
Tycker att detta är väldigt konstigt då enbart dessa länkar är fastklistrade där som berg och inge mer historik registreras när jag besöker andra websidor.
De är de ända som finns där, vägrar försvinna, och inga fler länkar registreras dit heller.

Hur blir jag av med dessa?

Varför inte dumpa Explorer 8 och köra med G.Chrome eller FF istället för?
Citera
2010-07-11, 19:11
Medlem
För att Explorer svarar faktiskt snabbare på denna dator, konstigt nog.
Men hjälp mig nu med detta konstiga problem.
Citera
2010-07-11, 19:17
Medlem
Citat:
För att Explorer svarar faktiskt snabbare på denna dator, konstigt nog.
Men hjälp mig nu med detta konstiga problem.

Hm, har du porrsurfat för mkt på föräldrarnas dator eller? :P
Citera
2010-07-11, 19:19
Medlem
Hehe, nej det är inte vad som är problemet.

ÅTER TILL TOPIC!
Citera
2010-07-11, 19:25
Medlem
Citat:
Hehe, nej det är inte vad som är problemet.

ÅTER TILL TOPIC!

Hm, använder som sagt inte IE8... men en snabb googling på problemet gav bland annat det här svaret: http://www.cleartechinfo.com/How-To-...ache-Passwords
Citera
2010-07-11, 19:31
Medlem
Precis vad jag har gjort, som han visar i videon - Allt raderas, utom dessa olika länkar. Länkarna är inte till något virus eller nåt sånt, det är helt oskyldiga länkar men ändå verkar inte ens Explorer själv kunna göra sig av med dem.
Det är nästan som en bugg.
Citera
2010-07-11, 19:34
Medlem
Citat:
Precis vad jag har gjort, som han visar i videon - Allt raderas, utom dessa olika länkar. Länkarna är inte till något virus eller nåt sånt, det är helt oskyldiga länkar men ändå verkar inte ens Explorer själv kunna göra sig av med dem.
Det är nästan som en bugg.

http://www.howtogeek.com/howto/9450/...et-explorer-8/

Den kanske löser det hela för dig!?
Citera
2010-07-11, 19:44
Medlem
Det skall jag testa, tack! Jag ska dra mig nu, men jag återkommer senare ikväll och testar den där länken du gav och återkommer hur det gick!
Citera
2010-07-11, 20:16
Medlem
aja, jag är redan tillbaka. Det du föreslog fungerade inte.

Jag drog en print för att förenkla problemet så att ni förstår vad jag pratar om. Jag har inte tillgång till den andra datorn just nu, men Opera och Explorer använder precis samma system till detta. Utseendet är inte heller så mycket som skiljer. Ni ser under historik, där finns det en youtube länk. Det är det som jag snackar om!!!

Citera
2010-07-13, 13:05
Medlem
BUMP Hjälp mig någon! Jag har försökt att radera internetfiler, kakor, installerat om internet, rensat med CCleaner, varit i regedit och raderat bort url1, url2, url3, osv men dock fanns inte historik länkarna där. Det känns som om jag har prövat allting till punkt... historik är viktigt för mig.
Citera
2010-07-13, 16:39
Medlem
Vad händer när du klickar på det lilla x:et (Ta bort-knappen) i den nedfällbara listrutan på bilden du ? Normalt sett kan du ju ta bort enstaka poster från historiklistan genom att klicka på motsvarande X.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in