2010-07-11, 11:37
Medlem
onekinds avatar
Hej! Har samma problem som https://www.flashback.org/t349074, fast inte exakt samma situation!

Bo:et är inte slutet, och det är inte precis någon "öppning" på deras bo, utan det råkade far min köra över med gräsklipparn och fick lov att springa arslet av sig för att komma iväg från. Dagen efter så hade dom migrerat. Yay tänker jag, men nej. Dom har flyttat sig en meter, till en jävla stolpe. Nu går det inte alls att hälla i bensin, bekämpningsmedel etc, dammsuga, tända på osv eftersom det är "uppe i luften". Dom är alltså _PÅ_ stolpen, inte inuti den. ( )

Jag har gjort en paint på hur det ser ut, och det är en ganska exakt beskrivning så ni får en uppfattning om hur det ligger till, för man kan inte göra någonting runt omkring bo:et.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/asdfsaf.jpg

Inget jävla trams om dåliga paintskills nu...

Summering: Jordgetingar på en stolpe, i hallonbuskaget, en meter upp i luften, med buskage runt omkring sig. - Utrota, men hur?
Citera
2010-07-11, 11:39
Medlem
cdxz11s avatar
Ta och gör en "eldkastare" av en sprayburk med något brandfarligt i så kan du grilla dem!
Citera
2010-07-11, 11:42
Medlem
locomotions avatar
Ja det vore synd å elda upp hallon busken Allt beror på hur gärna vill du bli av med dom, du år smyga dit och tända eld i stolpen så den brinner upp, och odla nya hallon
Citera
2010-07-11, 11:45
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locomotion
Ja det vore synd å elda upp hallon busken Allt beror på hur gärna vill du bli av med dom, du år smyga dit och tända eld i stolpen så den brinner upp, och odla nya hallon

i helvete, det lär ju finnas något sätt som gör så att jag inte behöver elda upp hallonbusken och få en liten juli-brasa!!
Citera
2010-07-11, 11:46
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Ta och gör en "eldkastare" av en sprayburk med något brandfarligt i så kan du grilla dem!

Ultimata lösningen.
Smyg dig fram från hallonbusken (jag antar att du inte vill elda på den.) och börja anfallet
Ett par handskar, igentejpade öppningar i kläderna, samt mc-hjälm/getinghjälm är att rekommendera ;D
Citera
2010-07-11, 11:46
Medlem
cdxz11s avatar
Jo klart är synd om hallonbusken, du kan alltid köpa något starkt bekämpningsmedel mot insekter/getingar som du kan smyga dig fram med och spraya ned dem, dock tror jag det är betydligt mer underhållande med en sprayburk+tändare =)
Citera
2010-07-11, 11:53
Medlem
locomotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
i helvete, det lär ju finnas något sätt som gör så att jag inte behöver elda upp hallonbusken och få en liten juli-brasa!!
Spring med gräsklipparen och kasta den på dom då om det ska vara så jävla krångligt, dör dom inte så flyttar dom nog igen
Citera
2010-07-11, 12:24
Medlem
Verdess avatar
spraya ner stolpen med radar?
Citera
2010-07-11, 12:50
Medlem
Flytande kväve och häll över skiten Glöm inte handskar och annan skyddsutrustning bara!
Citera
2010-07-11, 13:27
Medlem
Rookie81s avatar
Ställ en pet-flaska till hälften fylld med koncentrerad saft (inte några light-grejer, utan saft med riktigt socker i) bredvid stolpen (med locket av). Smörj in toppen lite med saft så de hittar dit. På detta vis utrotade jag ett helt bo. Visserligen vanliga getingar men jag antar att jordgetingar också gillar sötsaker. De kryper ner i flaskan och drunknar helt enkelt.
Citera
2010-07-11, 13:27
Medlem
Nemesisdivinas avatar
Jag har utrotat myror med Fun Light saftkoncentrat, aspartam och acesulfam fungerar som nervgift på myrorna. Getingarna kanske har samma ämnesomsättning. Ställ ut en liten tallrik med en skvätt av Fun Light (obs koncentratet!) och berätta hur det går-

Funkar det inte så kan du ju annars utrota alla myrorna i trädgården med det som blir över...
Citera
2010-07-11, 22:24
Medlem
Sikorskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Hej! Har samma problem som https://www.flashback.org/t349074, fast inte exakt samma situation!

Bo:et är inte slutet, och det är inte precis någon "öppning" på deras bo, utan det råkade far min köra över med gräsklipparn och fick lov att springa arslet av sig för att komma iväg från. Dagen efter så hade dom migrerat. Yay tänker jag, men nej. Dom har flyttat sig en meter, till en jävla stolpe. Nu går det inte alls att hälla i bensin, bekämpningsmedel etc, dammsuga, tända på osv eftersom det är "uppe i luften". Dom är alltså _PÅ_ stolpen, inte inuti den. ( )

Jag har gjort en paint på hur det ser ut, och det är en ganska exakt beskrivning så ni får en uppfattning om hur det ligger till, för man kan inte göra någonting runt omkring bo:et.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/asdfsaf.jpg

Inget jävla trams om dåliga paintskills nu...

Summering: Jordgetingar på en stolpe, i hallonbuskaget, en meter upp i luften, med buskage runt omkring sig. - Utrota, men hur?

Säker på att det är getingar???

Mvh/Rotormannen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här