2010-07-21, 15:59
Medlem
För att få servera alkohol måste man erbjuda tillagad mat. Det krävs kök, meny, dukade bord osv.

Sedan gäller det att hitta en hyresvärd som vill hyra ut till en strippklubb. Man kan ju i och för sig börja som restaurang.

Sedan gäller det att hitta kunder som vill besöka en restaurang med striptease. Det närmaste man kommer USA är väl krogarna kring Stureplan, där tjejerna åmar sig och kråmar sig runt killarna med pengar. SKillnaden är väl att Stureplanskillarna får knulla med tjejerna. På en stripklubb skulle det kallas för prostitution.
Citera
2010-07-21, 16:18
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfinbird
För att få servera alkohol måste man erbjuda tillagad mat. Det krävs kök, meny, dukade bord osv.

Sedan gäller det att hitta en hyresvärd som vill hyra ut till en strippklubb. Man kan ju i och för sig börja som restaurang.

Sedan gäller det att hitta kunder som vill besöka en restaurang med striptease. Det närmaste man kommer USA är väl krogarna kring Stureplan, där tjejerna åmar sig och kråmar sig runt killarna med pengar. SKillnaden är väl att Stureplanskillarna får knulla med tjejerna. På en stripklubb skulle det kallas för prostitution.
Jo, att få tillstånd att servera alkohol i Sverige är nästan som om man ansöker för att öppna ett kärnkraftverk

Är det någon som vet hur det är om man kallar det en "klubb" har hört att om det är en klubb får man göra nästan vad man vill, fast kan man SÄLJA alkohol då? Det verkar iaf som 'klubb' är den rätta riktningen..
Citera
2010-07-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
Jo, att få tillstånd att servera alkohol i Sverige är nästan som om man ansöker för att öppna ett kärnkraftverk

Är det någon som vet hur det är om man kallar det en "klubb" har hört att om det är en klubb får man göra nästan vad man vill, fast kan man SÄLJA alkohol då? Det verkar iaf som 'klubb' är den rätta riktningen..

rätta mig om jag har fel men är det inte lagligt om man kallar det "förening" och man har medlemmar och man säljer alkohol på det sättet ?
Citera
2010-07-21, 16:54
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelen88
rätta mig om jag har fel men är det inte lagligt om man kallar det "förening" och man har medlemmar och man säljer alkohol på det sättet ?
Det var något sånt jag menade, fast kan man ha strippor där då? Om det är en förening eller klubb borde man få göra nästan vad man vill, i.e full-nude etc.

Fast kan man sälja "1-dag" medlemskap då?
Citera
2010-07-21, 17:48
Medlem
Citat:
Det var något sånt jag menade, fast kan man ha strippor där då? Om det är en förening eller klubb borde man få göra nästan vad man vill, i.e full-nude etc.

Fast kan man sälja "1-dag" medlemskap då?

man kan ju ha någon typ av "prenumeration" på sina medlemmar första gången man kommer dit, så skriver man upp sig på typ 1 kr månaden som "medlems avgift" och när man väl besöker klubben tar man 120 i inträde som "gåva till föreningen" blir mao en förening med massa gåvor hahaha
Citera
2010-07-22, 13:57
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:

Alla nöjen som tilltalar män är strängt reglerade av landets feministiska politiker. Det var tur att du pejlade läget på nätet först, eftersom det är straffbart att låta män roa sig på en riktig stripklubb/porrklubb.
Dessutom bör du undvika att maskera verksamheten under namn som "klubb", och låt endast kvinnor vara firmatecknare. Ingen feministpolitiker ger sig på en kvinna som startar en "social förening".

I slutändan är det ändå du som hamnar i finkan. Tyvärr.
Citera
2010-07-22, 14:42
Medlem
Rifter666s avatar
En hederlig strippklubb i Sverige hade suttit fint. Där man kan sitta och ta några bers och kolla brudar. Tyvärr lär det ju aldrig kunna ske i denna diktatur till samhälle men hoppet om ett liberalare Sverige får aldrig dö ut
Citera
2010-07-22, 15:41
Medlem
kevin123123s avatar
Synd Fast det MÅSTE gå på något sätt, även om man måste ha en RIKTIG klubb fast det är lätt att bli medlem. Eller så köper man "10 års medlemskap" för 10:- fast man måste fortfarande betala för inträde och allt..

Hur gick det med den där Mc dragdan eller vad han hette? Han öppna fast vet inte hur det var med alkohol och sånt..

Men jag tänker inte ge upp, det finns alltid sätt att slingra sig igenom juridik..
Citera
2010-07-22, 19:54
Bannlyst
Citat:
Hur funkar det, är det svårt?

Finns ju olika typer, jag tänkte mer en klassisk Amerikansk stripp klubb där det bara är tjejer som dansar och man kan ha 'privat' lapp dance, man tjänar stora delar av pengar på alkohol och kanske inträdde fast jag läste någonstans att stripp klubbar inte säljer alkohol? Är det dom som väljer det eller får dom inte sälja stark alkohol enligt lagen?

Efter att ha läst lite här på Flashback verkar det inte finnas brist på intresse, man kan inte behöva så mycket kapital eftersom man säljer en service, man behöver nästan bara en lokal. Stockholm skulle behöva mer kul, Stockholm är ju ingenting på den globala kartan, och snygga tjejer är inte svårt att hitta i Sverige.

Och vilken man har inte drömt om att äga en stripp klubb?

Lappdance är olagligt i sverige, du får inte komma närmare än 1 meter.
Citera
2010-07-22, 20:21
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Lappdance är olagligt i sverige, du får inte komma närmare än 1 meter.
Vaa? Det finns ju porrklubbar som har lappdance och att man får ta på tjejer medan man runkar etc.

Har du källa?
Citera
2010-07-22, 20:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Jag ger mig fan på att du inte ens vet vad förvaltningslagen är.

En myndighet är skyldig att diarieföra och handlägga en inkommen handling exempelvis.
Citera
2010-07-22, 22:01
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Men jag tänker inte ge upp, det finns alltid sätt att slingra sig igenom juridik..

Endast om du är kvinna och bedriver sexuell affärsverksamhet, får du arbeta ostörd för länsstyrelsens byråkrater (feminister). Eftersom du skrev att du inte pluggat i Sverige, så har du sannolikt även missat den ökade mansfientlighten under 90-talet och framåt.
Just män som driver illegala sexklubbar i Sverige blir stenhårt markerade, och det räcker att du öppnat en krog (som manlig firmatecknare) för att myndigheterna skall misstänka illegal sexverksamhet.

Sedan hjälper kvällpressen till att få dig fängslad med rubriker som: Ny svensk porrkung -Utnyttjade minderåriga flickor! ---------------> Det är inte värt besväret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in