http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1637
Aftonbladets chefredaktör Lena Melin i dagens Studio Ett: "Vi har aldrig påstått att Littorin har köpt sex". Nähä? Bevisen håller visst inte närmare granskning? Hur kan man publicera något sådant på så lösa boliner? Jag tror att snacket gått ungefär såhär:
MC: -"Du Lena, jag var ute på Visby flygplats idag och frågade SOLen om han köpt sex som vi kom överens om, han sa visserligen "nej, nej, absolut inte", men jag tycker att vi avvaktar en dementi. Tänk vad ballt det skulle vara att köra detta."
LM: -"Vi avvaktar lite och kör det lite närmare valet istället tycker jag, det kan de gott ha borgarbrackorna".
MC: -"OK".
Dagen efter avgår SOLen.
MC: -"Du Lena, det här måste väl vara ett bevis på att Anna pratar sanning att han avgick"?
LM: -"Säkert, men kan vi inte dra på det tills lite närmare valet istället, hur mycket har vi egentligen"?
MC: -"Vi har Annas dator med ett par gamla mail från 2006 från nån Peter, men hon säger absolut att det är från SOL. Hon minns speciellt hur han betalade henne vid dörren och att han var klädd i en grön slipover (vad är det förresten?), taxan var visst 1000 kr i timmen. Ja, jag vet att ett luder nuförtiden tar lite mer, men hon kanske var helt orutinerad och visste inte vad hon skulle ta för pris? Eller så tycket hon synd om honom och ville ge ett "prova på"-pris? Datorn hon har är i och för sig köpt 2008, men hon säger att hon tankat över sina gamla mail. Dessutom har hon hans nummer på en lista och jag har kollat detta med de som har numret nu och de säger att visst 2007 så var det "någon som ringde och frågade efter en Peter och vi tyckte det var så konstigt". Annas lista skulle du titta närmare på ha ha, där finns en hel del skojiga namn på den, men kör vi alla dem så har vi att göra sedan med förtalsmål århundradet ut om du förstår vad jag menar... Det verkar så skumt allt det här, visst måste det bero på frågorna att han avgick, det där med barnen och vårdnadstvisten är ju bara för långsökt, det har ju hållt på hur länge som helst, inte kan han ha tröttnat på den, jag tycker vi kör"?
LM: -"Det var ju lite tunt, men OK, vi kör och sedan låtsas vi att vi har mer i ett par dar innan vi drar tillbaka allt. Du får inte uttala dig i ärendet, kom ihåg det. Det är förresten säkert sant, jag litar på Anna. Visst var det hon vi träffade på Crazy Horse för några år sedan? Inte? Jaså hon
heter inte Anna? Du har hittat på namnet? Kul! Stick nu och fråga Anders Borg om den där bögklubben i Köpenhamn som han tydligen besökte på en svensexa 2003. Undrar förresten om det inte var SOL som gifte sig då? Försök pressa honom på det."
MC: -"Kan inte nån annan ta den där Borg-historien, jag börjar känna mig lite utbränd? Har lite whiplash sedan renkraschen också. När jag tänker närmare på det: SOL sa ju faktiskt "inga kommentarer" när jag förföljde honom till taxin och "inga kommentarer" är ju så gott som alltid bevis på att man är skyldig. Fick jag lära mig på hökskolan. Nä du, han blir mer och mer skyldig i mina ögon."
LM: -"Mina också, och så är han ju moderat, vi kör".
MC: -"OK, it's your ass"
LM : -"It sure is".