2010-07-14, 21:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Visst kan det vara så. Han kommer in på redaktionen med ett scoop, och har en källa som vill vara anonym och bara ha kontakt med honom. Mellin låter honom hållas eftersom hon ser sin chans att få till årtiondets scoop och avgöra valet under sin tid som tillförordnad ansvarig utgivare.

Istället så är "Anna" resultatet av något som kokats ihop av Mattias Carlsson och Littorins exfru, och ämnet baserat på tidigare rykten. Carlsson får scoopet. Exfrun får vårdnaden. Carlsson har ju varit kreativ innan...

När Mellin körde och lät konfrontera Littorin, och effekten inte var den önskade så visade det sig att Carlsson inte kunde leverera mer och kanske skyller på att "Anna" backar. Aftonbladet påbörjar sin damage control som vi ser nu.

Mycket troligt scenario. De letar nu efter en exit och de gör det genom att lägga över skulden på Littorin, Han gjorde inte, han borde ha mm mm...
Citera
2010-07-14, 21:44
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Visst kan det vara så. Han kommer in på redaktionen med ett scoop, och har en källa som vill vara anonym och bara ha kontakt med honom. Mellin låter honom hållas eftersom hon ser sin chans att få till årtiondets scoop och avgöra valet under sin tid som tillförordnad ansvarig utgivare.

Istället så är "Anna" resultatet av något som kokats ihop av Mattias Carlsson och Littorins exfru, och ämnet baserat på tidigare rykten. Carlsson får scoopet. Exfrun får vårdnaden. Carlsson har ju varit kreativ innan...

När Mellin körde och lät konfrontera Littorin, och effekten inte var den önskade så visade det sig att Carlsson inte kunde leverera mer och kanske skyller på att "Anna" backar. Aftonbladet påbörjar sin damage control som vi ser nu.

Jag var tvungen att dubbelchecka och det är fan i mig korrekt - det finns inte ens en riktig fotograf med vid denna intervju. Det är Mattias Carlsson själv som tagit bilden på "Anna". Herregud.
Citera
2010-07-14, 21:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Tja, jag menade att "Anna" befann sig på en publik sexkontaktsajt. Fine. Hon var ju trots allt anonym precis som alla snubbar. Sannolikheten att hon springer på en (1) höjdare är hyfsad bland dessa random snubbar med bilder men knappast en massa höjdare. Det är helt osannolikt. "Alla" höjdare drunknar nämligen i mängden av alla vanliga killar mellan 20 och 25 som "Anna" säkerligen med sitt bildkrav hellre knullade. Ungefär så.

Påståendet känns därför - oseriöst.

Tro mig, jag vet, det finns inte många höjdare som får kontakt med horor genom sajter. Det sker genom kontakter. Men Littorin var kanske unik eller speciell som fick kontakt på nätet, men inte med någon som hade massa direktörer som kunder.
Citera
2010-07-14, 21:48
Medlem
logitas avatar
Citat:

Om det också är så att den tjej som ställde upp med ryggen på fotot inte visste vad det skulle användas till, så är nog sannolikheten ganska stor att hon nu är ganska förbannad på Carlsson, eftersom hon knappast vill bli inblandad i denna historia. En möjlig ansats för att få fram mer info kanske ...
Citera
2010-07-14, 21:58
Bannlyst
Vad är oddsen att Uppdrag granskning ska börja rota i detta tro? Finns det ens på kartan?
Citera
2010-07-14, 21:59
Medlem
Leemagnums avatar
Citat:
Jag var tvungen att dubbelchecka och det är fan i mig korrekt - det finns inte ens en riktig fotograf med vid denna intervju. Det är Mattias Carlsson själv som tagit bilden på "Anna". Herregud.

Ingen verkar fatta att det här är en riktigt viktig kommentar. Det finn sbara EN person som ligger bakom detta. Inte ens en fotograf.
Citera
2010-07-14, 22:03
Medlem
logitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leemagnum
Ingen verkar fatta att det här är en riktigt viktig kommentar. Det finn sbara EN person som ligger bakom detta. Inte ens en fotograf.

Jodå, vi har fattat ...
Citera
2010-07-14, 22:03
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Ja, faktiskt. Hur var det nu med nazisthoten mot Alexandra Pascalidou och Claes Cassel? En enda reporter, va?
Citera
2010-07-14, 22:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Mayoti har väl aldrig viktiga kommentarer.
Skämt åsido, men detta är faktiskt grundbulten i hela storyn, ingen annan än rendödaren vet vem hon är. Mellin utgår ifrån att hon är trovärdig, för det har rendödaren sagt.

Det är en skandal som börjar växa sig relativt stor nu,.
Citera
2010-07-14, 22:06
Bannlyst
Citat:

Och han svettas riktigt duktigt för tillfället...
Citera
2010-07-14, 22:06
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1637
Aftonbladets chefredaktör Lena Melin i dagens Studio Ett: "Vi har aldrig påstått att Littorin har köpt sex". Nähä? Bevisen håller visst inte närmare granskning? Hur kan man publicera något sådant på så lösa boliner? Jag tror att snacket gått ungefär såhär:

MC: -"Du Lena, jag var ute på Visby flygplats idag och frågade SOLen om han köpt sex som vi kom överens om, han sa visserligen "nej, nej, absolut inte", men jag tycker att vi avvaktar en dementi. Tänk vad ballt det skulle vara att köra detta."
LM: -"Vi avvaktar lite och kör det lite närmare valet istället tycker jag, det kan de gott ha borgarbrackorna".
MC: -"OK".

Dagen efter avgår SOLen.

MC: -"Du Lena, det här måste väl vara ett bevis på att Anna pratar sanning att han avgick"?
LM: -"Säkert, men kan vi inte dra på det tills lite närmare valet istället, hur mycket har vi egentligen"?
MC: -"Vi har Annas dator med ett par gamla mail från 2006 från nån Peter, men hon säger absolut att det är från SOL. Hon minns speciellt hur han betalade henne vid dörren och att han var klädd i en grön slipover (vad är det förresten?), taxan var visst 1000 kr i timmen. Ja, jag vet att ett luder nuförtiden tar lite mer, men hon kanske var helt orutinerad och visste inte vad hon skulle ta för pris? Eller så tycket hon synd om honom och ville ge ett "prova på"-pris? Datorn hon har är i och för sig köpt 2008, men hon säger att hon tankat över sina gamla mail. Dessutom har hon hans nummer på en lista och jag har kollat detta med de som har numret nu och de säger att visst 2007 så var det "någon som ringde och frågade efter en Peter och vi tyckte det var så konstigt". Annas lista skulle du titta närmare på ha ha, där finns en hel del skojiga namn på den, men kör vi alla dem så har vi att göra sedan med förtalsmål århundradet ut om du förstår vad jag menar... Det verkar så skumt allt det här, visst måste det bero på frågorna att han avgick, det där med barnen och vårdnadstvisten är ju bara för långsökt, det har ju hållt på hur länge som helst, inte kan han ha tröttnat på den, jag tycker vi kör"?
LM: -"Det var ju lite tunt, men OK, vi kör och sedan låtsas vi att vi har mer i ett par dar innan vi drar tillbaka allt. Du får inte uttala dig i ärendet, kom ihåg det. Det är förresten säkert sant, jag litar på Anna. Visst var det hon vi träffade på Crazy Horse för några år sedan? Inte? Jaså hon heter inte Anna? Du har hittat på namnet? Kul! Stick nu och fråga Anders Borg om den där bögklubben i Köpenhamn som han tydligen besökte på en svensexa 2003. Undrar förresten om det inte var SOL som gifte sig då? Försök pressa honom på det."
MC: -"Kan inte nån annan ta den där Borg-historien, jag börjar känna mig lite utbränd? Har lite whiplash sedan renkraschen också. När jag tänker närmare på det: SOL sa ju faktiskt "inga kommentarer" när jag förföljde honom till taxin och "inga kommentarer" är ju så gott som alltid bevis på att man är skyldig. Fick jag lära mig på hökskolan. Nä du, han blir mer och mer skyldig i mina ögon."
LM: -"Mina också, och så är han ju moderat, vi kör".
MC: -"OK, it's your ass"
LM : -"It sure is".
Citera
2010-07-14, 22:08
Medlem
Bullens avatar
Citat:

Mattias Carlsson är en av Aftonbladets bästa fotografer som sadlat om till skrivande reporter.
Han har bland annat fått pris i "Årets bild"
Så jo det är en riktig fotograf som tagit bilden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in