2010-07-10, 13:01
Medlem
För en vecka sedan gick jag på dejt med en kille som jag träffade på internet. Min ringa, men ändock befintliga erfarenheter av dejting gjorde att jag inte hade några förhoppningar alls. Till min stora förvåning och glädje så kändes det som om just den här dejten var tagen ur Lou Reeds "perfect day".
Jag stannade över natt (inget sexande men några perfekta kyssar, hålla om etc) och allt kändes super. Det klickade verkligen och jag är säker på att han just då i vilket fall kände detsamma. Vi är på samma våglängd och befinner oss på samma ställe i livet. Vet inte om det är relevant men han sa saker som "Åh, när du hänger med min kompis X och mig så kommer du ha skitkul" "Jag är förhållandetypen" " du motsvarande mina förväntningar med råge". Detta tolkar jag som att han är intresserad.

Nu till mitt problem. Jag har svårt att läsa mellan raderna och har dessutom ett fruktansvärt dåligt självförtroende. Jag frågade honom om han villa komma och hälsa på mig, varpå svaret var absoluuuuut. Jag sa flera gånger att så får han icke säga om han verkligen inte menar det. Han bedyrade och lovade att han minsann skulle säga att han inte ville om så var.

Så. Nu har en vecka gått. Lite msn:ande samma dag som jag kom hem, några sms fram och tillbaka under tisdagen men annars har det varit tyst. Den här helgen vet jag att han är bortrest och har fullt upp med sitt. Kan jag med att bjuda hem honom till nästa helg eller är det för "på"? Händer det att killar bara säger att de visst vill ses igen, fast att de inte alls vill egentligen? Är det ett slags spel som spelas? Om så är, vad ska jag tänka på? För är det nåt som jag är efterbliven med så är det spel vad gäller kärlek.
Jag är verkligen intresserad utav den här snubben. Tror ni intresset är ömsesidigt?
Råd odyl mottages tacksamt!
Citera
2010-07-10, 13:04
Medlem
chaos2fus avatar
Dra ett sms till honom imorgon och "bjud" hem honom.. Fråga honom om hur helgen vart bla bla bla o fråga sen om han är sugen på att ses nästa helg?

PS; häng inte efter honom med flera sms, jaga honom inte...skicka bara ett och vänta vänta vänta... tills han svarar
Citera
2010-07-10, 13:07
Medlem
vante33s avatar
Alltså jag fattar inte ett skit, vad är problemet egentligen?
Citera
2010-07-10, 13:09
Medlem
Just detta "VÄNTA" är nåt jag fått lära mig här på FB att det är superviktigt!
Å jag praktiserar nu, mest hela tiden, skitjobbigt , det kliar i fingrarna, men det ger resultat har jag märkt....
Så vänta efter sms:et är mitt råd oxå!
Citera
2010-07-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vante33
Alltså jag fattar inte ett skit, vad är problemet egentligen?

Problemet är att jag inte vet hur jag ska spela mina kort för att få till dejt nummer 2. Typ.
Citera
Medlem
Låter som om han verkar intresserad. Han behöver ju inte smsa var 10e minut bara för det (de flesta killar vet att många tjejer skräms bort av det).
Vad vet du om honom sedan innan? Har han varit i förhållanden innan? Om inte, var han en player/ONS-kille? Isåfall finns ju risken att han bedyrar att "Jag är en förhållandekille" och strör omkring sig fina komplimanger för att dagen efter det att han har fått dig i säng sticka hem och aldrig mer höras av. Men sålänge han inte gjort såhär förr så finns det säkert ingen grund till att oroa sig.

Och kom ihåg att intala dig själv att du faktiskt tycker om dig själv så att du höjer självförtroendet, det är alltid attraktivt med personer som visar att de trivs med sig själva
Citera
Medlem
Malkos avatar
Eftersom ni inte har haft sex ännu så kan du vara säker på att ni kommer träffas fler ggr.
Citera
2010-07-10, 13:19
Medlem
vante33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaRada
Problemet är att jag inte vet hur jag ska spela mina kort för att få till dejt nummer 2. Typ.

Vänta tills han frågar ut dig eller så frågar du honom. Svårare än så är det inte?

Vad du än gör så klä dig inte som en slampa och ha inte sex för tidigt, om det är förhållade du vill ha.
Citera
2010-07-10, 13:23
Medlem
julsmutss avatar
Du får inte visa att du har dåligt självförtroende. Det är oattraktivt! Så visa att du tycker om dig själv och att du är säker. Jag tycker till skillnad från de andra här att du ska ta för dig och be honom komma och hälsa på nästa helg.
Citera
2010-07-10, 15:39
Medlem
DrPsykoss avatar
Bjud över gossen!
Citera
2010-07-10, 15:44
Medlem
PumpkinKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Eftersom ni inte har haft sex ännu så kan du vara säker på att ni kommer träffas fler ggr.
Citera
2010-07-10, 16:15
Bannlyst
Du får säkert jätte skoj med han o hans polare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem