2010-07-10, 07:41
Medlem
HH74s avatar
Obs till moderatorer: detta är enbart en tråd om dagens och gårdagens enskilda händelser, inte ännu en 'allmän' tråd om hela Littorin.

Alltså, jag läste AB:s artikel om sexköpet och ser inte problemet. Han köper sex en endaste gång av en tjej som han inte alls behandlar dåligt. Hon spar alla kundkontakter i en dator och verkar inte alls bry sig om det eller deras integritet. Hon blev inte intvingad i sexsäljaryrket men har nu 'gått i terapi' - och har ett bra och välbeställt jobb i Göteborg.

Man kan tycka vad man vill om Littorin men den där tjejen är ju minst sagt märkligt, hon verkar ha ett hämndbegär för att män har köpt sex av henne som hon själv villigt ställde upp med. Dessutom så sågade hon ju honom som 'mesig och försynt' - han har ju knappast skadat henne eller varit respektlös. Att hon sen kopplar en människa i behov av kärlek som söker sig till sexsäljare i vad som framgår som ett behov av närhet snarare än ren sex(hon benämner att han verkade lite efter mer) till en sadistisk sexgalning som Göran Lindberg blir ju bara än mer bisarrt. Känner du sympati med den här Anna?
2010-07-10, 08:07
Bannlyst
Nej, jag har inga sympatier för denna Anna.
Visst, det är olagligt att köpa sex men finns det inte större "bovar" än Littorin att ge sig på? Anna hade ju flera stamkunder i adressboken som är både kända och antagligen högt uppsatta.
Varför Littorin och varför just nu? Har han inte nog med bekymmer i och med vårdnadstvist mm?

Känns välplanerat från andra än just Anna att detta dyker upp i media just nu.
Vafan, en engångsföretelse i samförstånd mellan två vuxna människor. Ska det vara så allvarligt?
2010-07-10, 08:10
Medlem
Francos avatar
En hora är en hora, en hora, en hora. En gång hora alltid hora, det går inte att lita på en hora. SOL är oskyldig till motsatsen bevisats i rätten. En ren och skär smutsig kampanj från AB, men det lär inte hjälpa. Alliansen lär vinna valet i alla fall!
2010-07-10, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
En hora är en hora, en hora, en hora. En gång hora alltid hora, det går inte att lita på en hora. SOL är oskyldig till motsatsen bevisats i rätten. En ren och skär smutsig kampanj från AB, men det lär inte hjälpa. Alliansen lär vinna valet i alla fall!

Måste du upprepa din kunskap om horor i båda trådarna?

I övrigt håller jag med resten här i tråden.

Jag kan tycka skitsynd om traffickingoffer, om tjejer som likt den förståndshandikappade såldes av andra, men jag kan f-n inte känna något medlidande med kvinnor som annonserar ut sina tjänster på internet, tar betalt och sedan sätter dit de som de sålt sex till för att få ytterligare betalt, samtidigt som de ska betaktas som offer. Det finns något grymt nedvärderande av kvinnor i den synen - de har aldrig något ansvar och hur vanligt är det att man hör prostituerade män sätta dit sina köpare i efterhand? Tror aldrig jag hört talas om det!
2010-07-10, 08:26
Bannlyst
Enda problemet är att det har gjorts olagligt att köpa sexuella tjänster i Sverige.

Jag är mer nyfiken på drivkraften hos den prostituerade.
Och har Aftonbladet hållit på detta några år?
2010-07-10, 08:29
Medlem
Vad var problemet med Geijeraffären?

Historien har en tendens att upprepa sig
2010-07-10, 08:34
Medlem
Knotknets avatar
Riktig smutsig journalistik av aftonbladet. 2 samtyckande människor som knullar. Ingen känd som okänd ska behöva få sitt sexliv uthängt såhär. Kvällstidningarna har inga journalister längre utan bara ett gäng tjocka överbetalda skvallerkärringar.
2010-07-10, 08:37
Medlem
3.14159s avatar
Om man isolerar det enbart till det faktum att Littorin köpt sex, så är det ungefär lika intressant som att jag har en köttbit mellan tänderna sedan jag åt hamburgare tidigare i natt. Det gör varken från eller till, upp eller ner. Det är mellan dem, och så länge det skett frivilligt – som det utan minsta tvekan verkar ha gjort i det här fallet – så har ingen annan något med den saken att göra.

Man vet naturligtvis inte vilka överenskommelser som gjorts dem emellan, men med tanke på hans position kan jag inte tänka mig annat än att han bett henne vara tyst om saken. Om det är så, och hon sedan brutit den överenskommelsen, så är det inte bara fel, utan den enda handlingen i sammanhanget som bör vara brottslig.
2010-07-10, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3.14159
Om man isolerar det enbart till det faktum att Littorin köpt sex, så är det ungefär lika intressant som att jag har en köttbit mellan tänderna sedan jag åt hamburgare tidigare i natt. Det gör varken från eller till, upp eller ner. Det är mellan dem, och så länge det skett frivilligt – som det utan minsta tvekan verkar ha gjort i det här fallet – så har ingen annan något med den saken att göra.

Man vet naturligtvis inte vilka överenskommelser som gjorts dem emellan, men med tanke på hans position kan jag inte tänka mig annat än att han bett henne vara tyst om saken. Om det är så, och hon sedan brutit den överenskommelsen, så är det inte bara fel, utan den enda handlingen i sammanhanget som bör vara brottslig.

Hon visste väl inte vem han var förrän hon såg honom på bild någonstans? Det är väl då hon fått iden kanske?
2010-07-10, 08:40
Medlem
lusekoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Riktig smutsig journalistik av aftonbladet. 2 samtyckande människor som knullar. Ingen känd som okänd ska behöva få sitt sexliv uthängt såhär. Kvällstidningarna har inga journalister längre utan bara ett gäng tjocka överbetalda skvallerkärringar.

Poängen ni alla tycks ha missat är att han begått ett brott enligt gällande lagstiftning. Vad man sen tycker om lagstiftningen och huruvida ni tycker synd om prostituerade eller inte är helt andra frågor.
2010-07-10, 08:41
Medlem
snafflebits avatar
Smart att tjäna pengar två gånger på samma nyp. Undrar vad AB betalade?
2010-07-10, 08:44
Medlem
Har moderaterna ändrat ståndpunkt?

Ask gick i mars 2010 ut med ett förslag om att skicka ut "gredelina" kuvert till misstänkta sexköpare så att folk i deras omgivning skulle få veta om det. Sex dagar senare, efter att ha blivit hårt kritiserad och från vissa håll uppmanad att avgå, tog hon tillbaka uttalandet. Avsikten med kuverten ska ha varit att få misstänkta sexköpare att skämmas öppet, även när det bara rör sig om misstankar om brott.

Sex är en privataffär
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in